Mrs.Bakke Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 ...og er det noen som har fått bruk for den på sykehuset?
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Jeg har en sånn Medela Swing tror jeg det heter. Den er elektrisk, enkel. Da det viste seg at jeg ikke fikk ammet, men endte med å pumpe i nesten 4 mnd så var en sånn ikke nok ettersom jeg brukte 20 min på en pupp... Det sier seg jo selv at 40 min hver 4. time døgnet rundt til å pumpe er litt slitsomt. Så vi leide en dobbeltpumpe, da brukte jeg 10 min til sammen på begge puppene. Men dette er jo ikke noe man vet på forhånd. Om man bare pumper innimellom er en sånn enkel elektrisk sikkert helt kurant. På sykehuset brukte jeg ikke pumpe, men lærte å håndmelke, de var veldig opptatt av det.
Mrs. Charming Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Jeg leide en brystpumpe på Babyshop-den holde på å ta livet av brystene mine og bidro sikkert til at jeg mistet mye melk da den ikke dro ut nok!! Så gikk jeg over til Avent sin manuelle brystpumpe-da ble det fart på sakene. For meg myyyye enklere å bruke-jeg satt på do(et varmt rom) og pumpet meg og det gikk raskt og effektivt!! Billig og enkelt!
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Her blir det smak og behag. Jeg fikk senebetennelse av Avent sin manuelle brystpumpe, men den koster ikke så mye, så er vel verdt et forsøk om du kan låne en av noen og se om den funker for deg? Jeg produserer dårlig med melk, så denne gangen skal jeg begynne å bruke pumpe alt på sykehuset. Nå blir det Medela sin eltriske dobbelpumpe, slik at jeg får pumpet begge brystene samtidig og slipper den repeterende bevegelsen i håndleddet som man må med Avent sin manuelle. Spesielt nattepumping blir for meg lettere med eletrisk dobbelpumpe. Kjøpte den til 1500 kr på Finn, da var den brukt bare et par måneder. Man kan også leie fra sykehuset eller helsestasjon - tror det koster rundt 300 kr uken. Gjorde hvert fall det for 3 år siden, da jeg fødte sist.
Marianne83 Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har denne : https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30780 og vært veldig fornøyd med den. Kraftig motor for å være så liten, behagelig å bruke og enkel å ta med seg
Marianne83 Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 På sykehuset brukte jeg forresten sykehuset sin egen pumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå