Gå til innhold

Er det greit å ta med seg babyen/barna på ute restaurang på sommeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hvorfor ikke? Jeg mener man kan godt ta seg et glass, men ikke bli full!

Jeg har vokst opp med foreldre som tar sett et glass i godt lag, og mener at barn har godt å se at man kan kose seg med alkohol og ikke forbinde det med fyll(Litt større barn selvfølgelig)

Man kan ikke bli hysterisk heller!

NEI, det er ikke greit! Man bør slett ikke drikke og samtidig ha ansvar for en baby, er du helt fjern? To øl kan være nok til at dømmekraften reduseres, og hva om du blir påvirket og mister ungen eller noe? Dessuten SER det jo bare totalt white trash ut å drikke med baby på slep, og jeg hadde seriøst lurt på om dere var narkomane eller under barnevernet. Normale folk gjør bare ikke sånt...

Ro deg ned.slapp litt av .. Hun spurte etter meninger ikke spdige komentarer som din.

Jeg mener det er greit å ha med seg barn / baby på resturang , Men at de som har ansvaret ikke drikker.

Annonse

Jeg skrev dele en flaske vin ELLER ett par øl .. :)

Og du litt lenger opp her, slapp av a.. Man mister ikke dømmekraften etter 2-3 øl og man mister ikke babyen ! Herregud, hvilken hysterisk rosa sky lever du på? Og jo, normale folk drikker faktisk en øl eller 2 selv om man har barn!

HI

Selvfølgelig er det greit :) Vi gjør det i blandt nå som det er så fint vær. De som ikke mener det er greit er de som ikke klarer å se for seg at det går an å stoppe etter én/to øl. De har et usunt forhold til alkohol, så ikke hør på dem :)

Jeg reagerer ikke på å se foreldre med et glass vin eller en halvliter samtidig som det er barn tilstede. Derimot reagerer jeg dersom foreldrene er synlig beruset med barn tilstede.

Bruk sunn fornuft:) Jeg hadde nok ikke delt en flaske vin med mannen min dersom vi hadde hatt med en eller flere av barna, men jeg kunne godt tatt meg et glass vin til rekene på restaurant ;) Alt med måte!!

Annonse

Jeg mener at det ikke er greit. Jeg drikker aldri med min sønn tilstede. Men faren har en annen oppfatning. Han drikker seg aldri full og han mener at man bør bare gode forbilder fra starten av. Alkohol er til å nytes i moderate mengder. Jeg er veldig konsekvent på hva jeg mener, fordi alkohol er et rusmiddel.

jeh hadde nok reagert om begge foreldrene drakk ja.. eller om en ble synlig beruset.. alkohol har ingenting sammen med barn å gjøre.. en ting er om en sitter på verandaen om sommern og tar seg en øl eller to, ETTER at barna har lagt seg.. men ikke at begge drikker ute og har med seg babyen/små barn..

det er bare feil!

Det er da helt greit.. Så lenge man ikke blir bedugget av det!

Jeg er av den oppfatning at barn har best av å vokse opp med moderat normalt forbruk, og å se at det går an å drikke EN øl, man må ikke ha 10 liksom... Slik hadde jeg det selv opp igjennom min barndom - mamma og pappa delte en flaske vin når vi var på ferie, ute og spiste e.l, tok en øl innimellom på lørdagskvelden osv. jeg har aldri hatt problemer med alkohol. Kan ta en øl og kose meg med den uten proble,

En veninne av meg fikk aldri se alkohol, og vokste opp nærmest som om alkohol var skikkelig skummelt og farlig osv. Det forbudte er jo som alle vet spennende i tenårene og hun endte jo opp med å bli versting når det gjaldt alkohol..sånn har jeg maaaaange eksempler på.. så jeg tror overhodet ikke på hysteri og å ikke la barna se alkohol engang..tror det sunneste er å kunne se et normalforbruk..

Helt greit å ta med barna ut på et spisested og samtidig ta en øl til maten.

Ikke OK å ta med seg barna ut FOR å drikke et par øl eller en flaske vin. Det er (i mitt hode) stor forskjell på å ta med babyen ut for å spise middag og det å ta med seg babyen ut for å ta seg noen øl.....

Ja, kjære vene. Jeg og manne deler ofte en flaske vin i helgene mens ungene sover. Vi har da dømmekraft nok til å ta oss av ungene våre selv om vi har drukket litt. Jeg blir igrunnen stadig forbløffet over enkelte damer her inne. Såklart kan man holde seg unna alkohol til barna blir voksne, og om man ikke ønsker å drikke så er jo det helt ok, men for de som syns det er hyggelig med et glass vin, så tror jeg ingen barn tar skade av at foreldrene hygger seg med ett glass vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...