Gå til innhold

Prøver på nytt. Intens sviende følelse øverst i magen... hjelp?

Anbefalte innlegg

Begynte på torsdag med noe jeg trodde var mageknip øverst i magen, hadde også diare da. Det har forstatt de to siste dagene med smerten øverst i magen, men har ikke hatt diare siden torsdag. I tillegg til "knipene>" har jeg nå en konstant sviende følelse under brystbenet mellom ribbeina som brer seg bakover mot ryggen, men ikke så mye nedover i magen. Smertene kan best sammenliknes med når man er så sulten at det gjør vondt, men det forsvinner ikke uansett hvor mye jeg spiser.

Er i helt fin form ellers, litt sliten, men ikke feber eller nedsatt almenntilstand... vil ikke ringe legevakten for det her siden jeg ikke er i spesielt dårlig form, men kommer til å ringe på mandag hvis det fortsetter..bare lurer på om det er noen som har noen aning om hva det kan vara ?

Fortsetter under...

Hvis det ikke er grusomt vondt, kan det sikkert vente til mandag. Evt kan du ringe legevakta og høre hva de mener. Det kan kanskje også være en form for halsbrann? Kan bli sårt nederst i spiserøret. Du kan kanskje prøve med noe gaviscon eller liknende, for å se om det lindrer? Melk? Love hearts?

Annonse

Glemte jo å skrive at jeg ikke er gravid, har en herlig sønn på 9 mnd, men ingen baby i magen. Så da håper jeg det ikke er svangeskapsforgiftning!? Har prøvd med halsbrann tabletter, men det hjelper ikke :(

Da er kanskje magesår det mest sannsynlige. Ring fastlegen på mandag, få en Ø-time og få sjekket opp hva det er for noe. Magesår kan utvikle seg, blødende magesår er potensielt svært farlig.

Hvordan er avføringen din? Form? farge? Har du svart slimete farge bør du ringe legen.

Det kan være mye forskjellig de symptomer du skriver. Om du har veldig vondt og er redd ringer du legevakten.

Høres ut som magesyre, og smerter fra det(halsbrann, på en måte). Jeg får det av visse mattyper, og holder meg dermed unna dem.

Mellomgulvet svir liksom så intenst at en klarer ingenting. Ikke å sove engang. Det er vondt.

Jeg bruker PepsidDuo, men er du gravid, så må du spørre legen først før du bruker noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...