Gå til innhold

Noen som har ventet til etter uke 18 (ultralyd tid) ved å fortelle at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har på mange måter lyst å vente med å fortelle folk at jeg er gravid til etter uke 18 når jeg vet kjønn.

Egentlig fordi jeg for ikke så lenge siden kom tilbake i jobb etter svangerskapsperm og har nå lyst å bare jobbe og gjøre en god innsats på jobben...ikke møte den holdningen "åå....hvordan er formen, da?! Husker de to andre svangerskapene (veldig fin form begge gangene) så blir det liksom forventet mindre av meg fordi jeg er gravid.

KOmmer til å informere sjefen, men ingen andre (vel - mannen min selvsagt;o)

Fortsetter under...

Det hadde vært fysisk umulig for min del, er slank i kroppen og produserer babyer på nærmere 5 kilo så da jeg var 18/19 uker på vei hadde naboer og bekjente forlengst begynt å spørre når jeg hadde termin ;)

Jeg hadde ikke ultralyd før uke 21, og ventet til da med å si det. Nærmeste familie og min nærmeste venninne samt arbeidsgiveren min visste det allerede fra uke 5 da. Jeg ville vente pga jeg tok fostervannsprøve og resultatet forelå ikke før ca uke 19. Da ventet jeg like godt til etter ul. Jeg gikk med mine vanlige bukser til uke 25 så det gikk greit å skjule det;) Sikkert noen som hadde hatt mistanke...

Annonse

Kun BF, foreldre og nærmeste venninner visste noe før UL. Fortalte andre det da jeg hadde vært på UL i uke 18. Og sjefen min fikk vite det tidlig da, dette fordi jeg var mye syk tidlig i svangerskapet og vi inngikk en avtale om at jeg kunne få ha litt "friere" flexitid. Dette for at jeg skulle slippe å måtte sykemelde meg delvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...