Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en pakke med grøt i dag. Har jo hele tiden forstått det sånn at når man lager smaksprøver så blander man pulver og vann sånn at man får den konsistensen og mengden man vil ha, men det står på pakken at det er viktig å ikke ha i for lite eller for mye pulver i forhold til oppskriften. Er det virkelig så nøye? Hadde liksom vært litt greit å kunne lage en litt tynn grøt de første gangene hvertfall. Er sikkert et teit spørsmål, men jeg har aldri gjort dette før så jeg blir usikker..

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil lage den litt tynn så er et tips å blande i litt melk. Min lille gutt skjønte mye bedre at det var snakk om mat når konsistensen ikke var så rar.

Skrevet

Har ALDRI målt opp hverken grøtpulver eller vann. Om du blander med morsmelk blir den tynnere enn om du blander med melk. -Vi gir ett måltid som velling, dvs VELDIG tynn grøt som gies på flaske. -Det gir herlig og søvnige kveldsbarn.

-Elstegutten ble blank i øynene når han så vellingsflaska på kvelden... -Angrer litt for at vi sluttet, for etter det ble han et helvete å legge!

Skrevet

velling er en veldig fin måte å starte på uten at det blir for voldsomt for en liten mage...

jeg fikk oppgitt 180ml mme og 2 teskjeer grøt:) funket som bare juling og han ble god og mett og sov hele natten...etterhvert klinte jeg oppi en skje ekstra med grøt på samme mål melk..men dette gjprde vi bare en veldig kort stund før vi begynte med grøt...

jeg måler ikke,bare tar det på "feelingen" liksom;) du ser jo hvis den blir for tykk....da blir den ekkel kleimete syns jeg.....vi gir vann ved siden av grøten om han skulle bli tørst:)

Skrevet

Tror ikke det er så nøye, det er nok med tanke på næringsinnholdet at de skriver det (for mye/for lite). Men når det gjelder smaksprøver og du fortsatt "fullammer" så er det jo ikke grøten som er selve hovedinntaket av de viktige tingene barnet trenger!

Prøv deg frem du, du ser når grøten blir tykk nok, jeg også ga litt tynn/rennendes grøt i starten for at det ikke skulle bli så stor overgang. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...