Gå til innhold

Er det vondt å ta fostervannsprøve?????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har kun nerver til å føle smerten i huden, så når nålen er under huden, så kjenner du bare litt bevegelse i den(kanskje). Jeg har tatt biopsi fra brystene, med ei feit nål. Husker ikke smerter, bare litt ubehag.

Hvorfor må du ta fostervannsprøve? Faren er vel abort, mer enn smerter? Er der mistanke om abnormaliteter?

Må ikke ta fostervannsprøve, men både jeg og min mann har storebrødre med downs syndrom). Greit å vite hva som ligger i magen min så jeg kan forberede meg. Men ja, gruer meg til nålestikk selv om abortfaren er 0,5-1,0%....

Nålestikket er ikke spesielt vondt, men du kjenner litt press eller ubehag når nålen går inn i livmoren. Jeg kikket ikke når de stakk eller trakk ut væsken for å si det sånn. Jeg tok prøven ved ullevål, og det var en rolig stemning men de gjorde klart. Det er veldig flinke folk som tar disse prøvene. En sykepleier/jordmor sjekket leie sånn at de vet hvor de skal stikke, og du får sikkert se hjerte banke etterpå, det gjorde vi;) Jeg satt på gangen en halvtime etterpå, og lå på sofaen resten av daten. Ønsker deg lykke til!

Akkurat å ta prøven var mer ekkelt nn vondt. Det som var et problem for meg ar at jeg skulle videre å ta blodprøve etterpå. Det var både litt å gå og en stund å vente og jeg fikk skikkelig krampe i magen. Som mensen bare X 50. Hvis du har muligheten anbefaler jeg deg derfor å ta blodprøve først hvisdu skal ta det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...