Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #1 Del Skrevet 4. juni 2011 Magen er passe stor og begynner å bli litt i veien. Misforstå meg rett - jeg elsker å ha stor mage og er veldig stolt av den - men den gjør det tungt å ta på seg sokker, bukse og sko. Umulig å barbere leggene og klippe tånegler. Vektøkningen min så langt er 3,3 kg - helt normalt i følge jordmor og lege. Jeg har kynnere flere ganger daglig, men de er aldri vonde eller regelmessige. Magen/livmoren blir steinhard og forandrer litt form. Noen ganger blir den nærmest "spiss" foran, mens andre ganger blir den bare skeiv og rar. Hehe. Jeg har stort sett lite bekkenplager, men det kommer hvis jeg sitter eller ligger "feil", eller jeg har gått mye. Viktig med gode sko nå! Ryggen plager meg også litt, sikkert fordi kroppen er fortung og jeg bruker andre muskler enn før for å holde balansen. Kjenner mye liv hver dag. Spesielt er han aktiv morgen og kveld. I løpet av dagen er det spark i perioder, men helst i forbindelse med et måltid eller jeg drikker noe kaldt. Jeg kan fremprovosere aktivitet hvis jeg drikker kaffe, sukkerholdig drikke eller spiser godterier. Prøver å unngå det, ettersom han tydelig blir påvirket av koffein og sukker. Flere kilder sier han skal veie omtrent 0,5 kg nå og være 25-30 cm fra hode til hæl. Det betyr at han kun skal vokse 20 cm til, mens han skal bli 7 ganger så tung. Det betyr at han er veldig spinkel nå, og skal legge på seg mye underhudsfett Puppene mine er ikke ømme eller spesielt store (mine sluttet å være ømme etter uke 13). De har imidlertid begynt å lekke bittelitt, og jeg kan "melke" ut en blank, gylden væske som er ganske klissete. Regner med det er forstadiet til råmelk. Ellers er livet flott, og det er godt å være gravid i uke 23. Gleder meg til alt som skjer fremover og er veldig spendt på fødsel på ABC-avdelingen på Ullevål. Jeg gruer meg ikke lenger, etter at jeg var på kontroll hos dem og fikk omvisning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143295855-uke-23/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå