Gå til innhold

Pliiis! Se hit! Vannavgang?

Anbefalte innlegg

I en time har jeg hatt smerter nederst i magen, jeg gikk på do for å tisse, når jeg går fra badet til stua kjenner jeg at det blir helt vått nedover lårene, kansje sånn 1 dl eller noe. Jeg hadde akkurat tisset så jeg har jo ikke tisset på meg akkurat. Problemet er at jeg er bare i uke 23...23+2 tror jeg. Litt usikker på om det er fostervann, prøvde å lukte på det, men det luktet liksom ikke så mye, men det er vel begrenset hva annet det kan være. Så hva gjør jeg nå? Går det an å finne ut om det er vannet som har gått? Jeg har fortsatt smerter i magen, men det kjennes ikke ut som rier, for det er mer konstant smerte

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143295834-pliiis-se-hit-vannavgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som det er enten fostervann eller urin. Kan du kanskje ha hatt problemer med å urinlekkasje? Ellers må det jo være fostervann....

Jeg ville tatt en telefon til lege/jordmor/sykehus for å høre. Det høres ikke normalt ut, spesielt ikke siden har smerter i tillegg.

Krysser fingrene for at alt er greit

Har du fått ringt til føden? Sist svangerskap trodde jeg vannet gikk, ringte føden og fikk komme på sjekk med en gang. De har en egen test de kan utføre (som en gravitest) for å se om det er fostervann. De sjekker også med ul om det er nok fostervann rundt baby!

Jeg ville ringt føden. De kan hjelpe deg.

Det kan ha vært en urinlekkasje selv om du akkurat har vært på do. Det er ganske vanlig å ikke få tømt seg helt hvis man sitter slik at urinlederne kommer i klem. Spesielt vanlig for høygravide.

Det kan også være forstervann, det kan f.eks ha vært en liten fostervannslekkasje. Det er ikke nødvendigvis at vannet dit har gått, men at det bare er en liten lekkasje. Hvis du hoster med vilje og det kommer mer væske så er det nok forstervann. Uansett ring til føden og hør med de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...