Mamita_Linda Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 I går havnet jeg på føden for første gang, fordi det kjentes ut som om jeg ikke fikk tisse... de ville da ha meg dit for å sjekke ut dette.. Er faktisk farlig om blæra blir for full.. . kom dit og det var fint med blæra mi, meeeeen fyyy f, det var vondt å bli katerisert... au au au... jaja... hu sjekka modning samtidig og jeg var halvt moden, null åpning... kjipt.. manglet 2 cm til livmorhalsen var flat... så hu sa at ca 2- 7 dager kunne det kanskje begynne å skje noe.. forresten kjempe søt og trivelig jordmor (ullevål) det syns jeg er viktig så dro hjem fornøyd med å vite litt mer og kunne slappe av og slippe å vente de neste to dagene... Som vanlig klarte jeg ikke sovne tidlig, og i tre tiden begynte jeg å merke mensenmurrtnger i underlivet, dette holdt på i en times tid før jeg kjente det i ryggen... au au au.. vekte kjæresten og vi begynte å ta tiden for merket de kom og gikk, de var ikke regelmessige men fy så vonde.. :/ etter en liten stund mens jeg var på do kom det slim :/ æsj æsj æsj.. og bom så kom blodet og dette var ikke snakk om rosa på papiret men rett og slett mensen, så ble litt bekymret så ringte føden. For sikkerthetsskyld sa de vi skulle komme... Da vi kom dit kom vi inn til jordmor (ikke like hyggelig som forrige) men men, sånn er det... uansett så målte hun rier og tok litt blodprøver og urintest siden jeg blødde så mye... var litt vanskelig å få noe klar beskjed så vi sto der da, uviten ganske lenge og sa jeg måtte vente på lege, pga av blødningen.. etter laaaang tid med smerte(rier) som jeg fortsatt har kom legen.. hun sjekket om blødningen var inne fra livmoren og det var den ikke, heldigvis og det skal jeg forteller dere var en jæææææævlig vondt undersøkelse.... jaja... smerte skal man ha... ha ha ha...etter det, fikk jeg en paralgin forte og ny jordmor(hurra)...som endelig fortalte meg at dette er første fasen på fødsel, noe som het latens fasen, og det var uvanlig at man har så sterke smerter som jeg har i denne fasen, noen merker den ikke engang... UFLAKS!!!!! au au au... foregår enda... siden jeg blødde så mye enda skulle vi gå å spise litt og komme tilbake for en ny sjekk før vi måtte dra hjem(likte ikke dette i begynnelsen).. dyyyyyyyr maaaaat på ullevål hotell... shit... 100 kr pr pers for frokost... jeg spiste bare 3 biter i av brødet, dyre biter... for var så kvalm.. dette pga ingen søvn... syntes at jeg plutselig begynte blø mere så fortet oss tilbake til føden.. tydeligvis var dette helt normalt og var pga alle undersøkelsene.. og vi ble sendt hjem og fikk beskjed om å komme tilbake da det er regelmessige rier 3 på 10 min og dette pågår en time... blør forresten fortsatt så nå sitter jeg her da, men rier, siden 0300 i natt.. fortsatt ingen søvn og nesten utsultet fordi jeg ikke klarer helt å spise... tar tiden på riene og de er fortsatt uregelmessige men fortsatt like vonde som i natt, hjalp litt da jeg tok en dusj, har varmeflaske og en kjæreste som er snill da... men er sliiiiiten.... håper dette går fooort.... orker snart ikke mere... typisk at jeg skulle få sånn vond latens fase... nå kommer det en rie til, har gjort det hele tiden mens jeg har skrevet da rie pauser i skrivinga... au au au...
Moonfreckle Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Misunner deg selvsagt ikke selve smertene, men det at du faktisk er igang!! Lykke til! Jeg venter og håper det skjer noe her også snart, har 8 dager til termin.....
feris *fødeklar :)* Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 når var/er termin? du er hvertfall snart framme i mål da mye vondt og kjedelig opplevelse på ullevål...men shit happens...alt blir glemt når du får bebisen din om ikke lenge....har selv hatt en del maserier/modningsrier i par dager og i natt var det vondt..men ikke regelmessige...så håper masse selv at jeg får lille prinsessen snart...termin 11.6. lykke til masse!
*glad*juni* Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 For å "trøste" deg, så varte min Jævlig lange latensfase i nesten 4 døgn, uten stopp. Hadde uavbrutt 2 rier pr 10 min. Men jeg blødde ikke, er glad for det. Så det er bare å stålsette seg, og sove det lille man klarer, det trenger du. De sier det skal gå forterer denne gangen, men har for sikkerhets skyld vært til samtale på sykehuset, og de skal sette inn tiltak, om denne også blir lang. Tror ikke de gjør det første gangen, dessverre Lykke til.
Mamita_Linda Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2011 Jeg har termin 10 juni... ja, vet jeg er igang men som hu siste her skiver så kan denne fasen være laaaaang og smertefull... men ja... snart baby på meg håper jeg.... SOVE?? det klarer jeg ikke... hvordan fikk du til å sove?? vurderer dra på føden og spørre om de har noe å sove på til meg om det ikke gir seg og blir fødsel i løpet av kvelden/ natta... håpe håpe håpe...
feris *fødeklar :)* Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 uff, j hadde 48 timer med disse vonde riene før gutten kom for 4 år siden...og jeg måtte få epidural til slutt fordi kroppen var så utslitt...fikk sove drøy en time så fikk jeg ikke sove mer i tilfelle riene ville daffe av...ik lett det med sovingen..
*glad*juni* Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Vet dette høres dumt ut, for det syntes jeg også, men det hjelper LITT... Ta to paracet, og prøv og legge deg ned litt etter en halv times tid. Det hjalp meg til å sove noen minutter. Etter som jeg forsto på hun jordmoren jeg snakket med på føden den gangen, så skulle det få kroppen til å slappe av litt. JEG TRODDE IKKE PÅ HENNE, to paracet liksom, men det hjalp LITT. Er vist noe med det at når man har så lang latensfase, så tvinger kroppen frem noen små, veldig små pause, for at kroppen skal komme seg gjennom det. Utnytt disse pausene godt, selv hvor korte de er. Dette går så fint så, selv om fødselen min var jævlig lang,og vond, så føde jeg naturlig til slutt, og uten andre smertestillende enn lystgass, så stå på, du klarer det.
Mamita_Linda Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2011 heeeelt gruuuusomt å ikke få sove ja..... det er jo fysisk umulig å sove gjennom sånn smerte... de kommer jo med max 9 min oh min 3 min mellomrom... det blir ikke noe søvn på det.... men vet ikke om jeg holder ut 4 dager uten søvn... hehe....
Mamita_Linda Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2011 det skal jeg virkelig prøve på, tusen takk for tips... går jo ikke ann å gå våken i 4 dager om det er så uflaks jeg skal ha... søte er dere jenter... elsker dette forumet
Maibaby:) Skrevet 4. juni 2011 #10 Skrevet 4. juni 2011 har ikke peiling på dette hehe førstegangs og 22 dager til termin, men min jordmor sa at dersom jeg får mye maserier og sikkert sånn som du har det, var det bedre å ta turen inn på sykehuset å få en "coctail" å sove på, tror det var paragin forte med paracet eller morfinsprøyte.... du skal ha krefter til fødsel også, og noen ganger var det bedre for baby at mor faktisk er istand til å gjennomføre fødsel, selv om dette betyr medisiner sa hun iallefall...... lykke til!!!
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 6. juni 2011 #11 Skrevet 6. juni 2011 Dytter... Lurer på hvordan det har gått med deg
Mamita_Linda Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har føøøøøødt!!!!! 5 juni 1332 kom den nydeligste Adrian min til verden etter tøffe tak... Er enda på sykehuset med mye frem og tilbake... Skal skrive fødselshistorien senere... Men må bare si at det er de verste 36 timene i hele mitt liv, aldri mer!!! Lykke til alle jenter... Og epidural og lystgass er fantastisk!!! Hadde aldri verden klart det uten...
feris *fødeklar :)* Skrevet 7. juni 2011 #13 Skrevet 7. juni 2011 gratulerer, uff ik lett å sette barn til verden desverre..men de er verdens beste gaver til oss...og heldige er vi som kan få barn..mange som ikke kan det heller. hadde 48 timer smerter med første og håper det ikke skjer det samme med nr 2...termin om 4 dager...kos deg masse uansett da, smertene er sikkert glemt nå når du ser på vidunderet ditt
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 8. juni 2011 #14 Skrevet 8. juni 2011 Gratulerer så mye!! Jeg har også sagt "Aldri mer"...Allikavel skal jeg ha nr 3 nå Kos deg med Adrian og nyt barseltiden!
Peispå! Skrevet 8. juni 2011 #15 Skrevet 8. juni 2011 Gratulerer så masse! Nyt dagen du har fremover med det lille vidunderet ditt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå