Gå til innhold

Uke 35 og plutselig seteleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en dag nesten uten aktivitet i magen og med sterke magesmerter, ringte jeg føden og fikk komme inn for en sjekk i går kveld. Heldigvis sto alt bra til, og lettelsen var stor! På ultralyd så legen at frøkna har satt seg med rompa ned, og dette kunne visst være grunnen til lite aktivitet. På kontroll to dager tidligere kjente jordmor at hodet lå ned, det samme gjorde legen fire uker tidligere. Jeg er nå i uke 35 og håper hun snur seg tilbake i løpet av de neste ukene! Magesmertene er like sterke i dag,

så jeg lurer på om det kan henge sammen med seteleiet? Kanskje jeg har spist noe jeg ikke tåler, og babyen har snudd seg av samme grunn? Har dere erfaring med plutselig seteleie såpass sent i svangerskapet? Kan hun ennå snu seg tilbake? Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Var til lege i uke 36,og hun fant tydelig hodeleie, og det har både lege og jordmor funnet siden uke 28. Var på ultralyd dagen etter, for vekstestimering, og sjokket ble derfor stort dag hun sa at det var seteleie. Var til ny ultralyd på fredag 37+1, og å se om det fortsatt var seteleie, for da skulle de evt. forsøke å snu. Men da var "lillebror" igjen snudd, og ligger nå i hodeleie. Hurra. Jeg fikk beskjed om å si i fra når jeg kommer inn på føden med rier, at det er usikkert leie, de vil da ta ultralyd for å være sikker.

PS: jeg tror "lillebror" har ADHD, for han er ekstremt aktiv.

Skrevet

Krysser fingrene for at gutten din bestemmer seg for å ende opp med hodet ned! Høres ut som en skikkelig turner, dét der. :) Tusen takk for svar, godt å høre at de kan snu seg tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...