Gå til innhold

Bilsyk liten gutt.. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er snart 1 år, så jeg flytter meg selv inn hit jeg! :)

Lurer på hva dere ville gjort i min situasjon..

Lillegutt er veldig urolig i bilen, det har han alltid vært. Skriker og bærer seg. Jeg trodde lenge at det bare var at han ikke likte å sitte fast i selene, men dette er ikke tilfelle. De siste månedene har han flere ganger, når vi har kjørt bil, kastet opp. Vi har bilstolen bakovervendt i baksetet, så jeg er jo livredd hver gang jeg kjører. Har ingen radio eller noe på. Må jo høre hvis han kaster opp. Når han er med svigermor på biltur sitter han framovervendt i baksetet, og da kan han kjøre lange tider uten så mye som en lyd.

Jeg har ikke lyst å snu setet hans med tanke på sikkerhet, men samtidig skal jeg måtte grue meg til hver eneste kjøretur?

Hva tenker dere? Ville dere snudd setet og hatt en blid gutt, men tenkt på "hva om vi kolliderer" hele tiden eller ville dere hatt han bakovervendt og hele tiden være redd for når skal han spy og ALLTID ha med helt sett med nytt alt og nærmest vaskebøtte for å tørke av bilstolen og diverse?

Er det noe annet jeg kan gjøre? Tips tas imot med stor takk :)

Setter pris på svar, føler meg litt rådvill.

S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten gutt! Jeg hadde hatt setet forovervendt i ditt tilfelle. Har ei venninne som hadde akkurat det samme problemet, og hun måtte sette jenta si forover... Men skjønner dilemmaet ditt..

Skrevet

Sliter med det samme med min gutt på snart 2. Er bilturen lengre enn ei mil, så er det nesten oppkast hver gang.

Slitsomt er det måtte vaske trekk og alt på bilstolen hver gang. Klesskift er jo gi og for seg greit å ta med. Men det verste er jo lillemann som blir så syk. Synes så synd på han.

Synes heller ikke jeg kan gi han bilsyketabletter for hver gang vi skal ut å kjøre litt lengre strekninger.

Er selv av typen som blir veldig lett syk i bil, på tog og i båt, så jeg vet hvor vondt det kan være.

Vurderer nå selv å snu setet hans. Vet jo at det ikke skal gjøres enda, men hva skal man gjøre da.. Har nå drøyd det i det lengste.

Prøver å følge gode råd om hvordan man skal unngå bilsyke i forhold til det med spising før bilturer, at man skal kjøre rolig spesielt i svinger o.s.v. Men ingenting hjelper:(

Skrevet

Har ikke prøvd det ut selv, men for litt siden snakket jeg med en mor hvis barn ble fort bilsyk. De prøvde et "kjerringråd" om å henge noe under bilen, som vel berører marka når man kjører? Vet ikke helt hva og hvordan, men googler du litt så finner du det sikkert ut. Høres litt for utrolig ut, men ville prøvd det først:)

Skrevet

Jo... og så den med plaster på navlen da... mener jeg testet det i en bilferie en gang... ble ikke bilsyk, men så har jeg aldri vært veldig plaget av bilsyke heller da, så vet ikke om det funka ;) Skader vel ikke å prøve det heller...? He he..:)

Skrevet

Vi har snudd setet. Ble mye bedre da. Det blir også en usikker kjøretur hvis man hele tiden skal konsentrere seg om barnet baki. Vri seg bakover for å se i spelen og prøve å roe et barn er også utrygt i trafikken!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...