Gå til innhold

Hjelp, hva kan jeg gjøre for å få guttungen til å la ovnen være i fred?

Anbefalte innlegg

Barnesikring nytter ikke, for han tar bare av hele greia. Og det gjelder all type barnesikring! Han er 1,5 år og smartere enn sitt eget beste.

I dag laget han brann. Han hadde skrudd på ovnen uten at jeg fikk det med meg, og plutselig kjente jeg røyklukta. Da stod det noe greier oppå ovnen, som selvfølgelig hadde tatt fyr. Heldigvis fikk jeg slukket brannen fort.

Vi "krangler" om den ovnen hver eneste dag, men han gir seg altså aldri. Er det ok å knipse over fingrene? Eller skal jeg være nødt til å fotfølge han hele tiden? Jeg kjenner jeg blir søkksvett av det lille krapylet!

Fortsetter under...

Du må bare fortsette å fotfølge. Alternativet er å få en ovn uten brytere, helst induksjon og med barnesikring på knappene. Slutt også å legge ting på komfyren. Det burde være en selvfølge om det er vanlig varmeplater.

Problemet er at jeg ikke har noen benkeplass på kjøkkenet, så jeg må bruke ovnen til oppbevaring innimellom. Men skal skjerpe inn, kanskje jeg skal se meg om etter en ny ovn. Dette var riktig skummelt, kjenner jeg. Plutselig står jeg der uten et hjem.

HI.

Skikkelig barnesikkring er det sjeldent en unge på 1 1/2 klarer å løse.

Ellers kan du ta sikkringen til ovnen når den ikke er i bruk, eller trekke ut kontakten. Det burde holde.

Annonse

Jeg har en gutt som var ram til å rote på kjøkkenet og ettersom jeg har skyvedør inn på kjøkkenet kjøpte jeg lås på ikea som man kan bruke på skapdører/kjøleskap som jeg festet høyt opp på døra og vioila - så kom han seg ikke inn på kjøkkenet lengre..

Låsen klistres på og fjernes enkelt den dagen den ikke lengre er i bruk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...