Gå til innhold

erfaringer med50/50??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med det, fordi jeg hadde aldri i verden godtatt det.

Det er ikke sunt for små barn å "bo i en koffert", for å sette det litt på spissen.

De bør ha en fast base, slik det har et fast hjem å forholde seg til.

Ingen rettsak dømmer eller anbefaler 50-50 heller, før barnet er 7 år.

50-50 er egoistisk og kun gunstig for foreldre og ikke for barn.

Ikke utsett barnet/barna deres for denne ordningen.

Jeg har hatt 50/50 med min eldste datter fra hun begynte på skolen. Har det ennå og nå er hun 9. Det har fungert veldig bra :) Skjønner ikke folk som ikke har praktisert dette kan si at det er forferdelig for barnet. Jeg ville heller ikke ha 50/50 i førsten fordi jeg hadde hatt henne 100% fra hun var liten, men hva gjør man da når far også vil se sin datter like mye som jeg? Skal man gå igjennom en rettsak i stedenfor som kan bli veldig stygg og som kan vare i evigheter?Nei, dette valget var i hvertfall det beste for vår familie, og jenta mi har det godt :) Barn er også forskjellig så det er bare å prøve å finne noe som fungerer for dere. Lykke til!

Bodde også 50/50 som barn fra ca 8-9 års ålder og det fungerade: ) Men syns ikke man burde begynne altfor tidlig, fra 7 år er nok ok..Sen når barnet blir eldre burde han/hun kunne komme og gå litt som han/hun selv vill. Jeg bodde i perioder mer hos mamma, ibland mer hos pappa. Det er viktigt att barnet/barnen er velkommen hos mamma och pappa uavsett vems uke det egentligen er.

Jeg ville ikke valgt 50-50 for mine barn. Det er heldigvis jeg og barnets far enig om! Og dette sier jeg ut fra barnets perspektiv. Jeg hadde som barn skilte forldre. Og er svært glad for at jeg bodde fast et sted, og var på besøk den andre plassen. Nå skal det sies at vi bodde i nabokommuner, så det ville vært unaturlig. Jeg kjenner til barn som bor 50-50, og som takler dette fint som barn. Men jeg tenker litt på hvordan de får det som voksen. At de kan bli rotløs, ha vansker med å slå seg til ro osv. Men noen kan selvfølgelig takle dette bra.

Annonse

Dere er falske som faen.

Såklart dere ikke vil ha 50/50, fordi dere taper uendelig med penger på det. Og dere må dele barnet like mye med far. Dette er den egentlige grunnen. Og så er man litt sur på faren også kanskje...

herregud, blir så lei av å se slike holdninger. Det er forsket opp og ned i mente på dette og 50/50 er like bra som noe annet når man først river i sunt enn familie. Tror dere ikke barnet har lyst å se pappaen like mye ?

Og dere som absolutt ikke vil ha 50/50, men er det da greit at Far har 60/40 eller 70/30 og dere sitter med minste del ? For det skal jo være likt, likestilling og alt det der... Sykt at dere automatisk tar det for gitt at dere skal ha mest og bestemme hele avtalen! Spyr!

Når jeg var i 7 års alderen så ble foreldrene mine skilt, men jeg bodde da fast til min mor og var i grunn annen hver helg til far på papiret. Men både mor og far bodde i samme byggefelt og jeg syns det var helt supert å ha den muligheten at vis jeg ville en tur til far etter skolen så kunne jeg det via han var hjemme. Bare min mor fikk beskjed at jeg var der. Men jeg føler selv på i senere tiden etter at jeg ble voksen at jeg er glad for at jeg bodde fast på en plass, men kunne like vel velge å besøke far når jeg hadde lyst. De gangene det ikke passet for min mor fordi hun hadde planer så var det heller ikke noe problem for da gikk jeg bare hjem. :)

For min sønn så har jeg fint kunnet tenkt meg at jeg og pappa kunne hadd en slik ordning. Men det kommer mest sannsynlig ikke å skje med det første men nå er han uansett for liten til å innføre en slik ordning. Men 50/50 kommer ikke til å være aktuelt, pågrunn av at han skal ha en hovedbase.

"Vi taper uendelig mye penger på det?"

"River sunt?"

Ja, for du virker oppegående. 1500 kr i mnd fra barnefar, er det noe du vil si er uendelig mye penger?

Det har da ingenting med penger å gjøre. Det har med hva som er best for barnet. Og det er IKKE å bo en en koffert og flytte annenhver uke.

Spy må du gjerne gjøre, for du er åpenbart ikke helt i water.

En bitter mann som er innom og sprer litt guffe?

For det første så er det ikke forsket opp og ned i mente på 50/50 og noe av grunnen til det, er at det er et relativt nytt fenomen å dele barna på den måten.

Forskningsresultatene så langt på dette feltet tyder på at en 50/50 ordning gavner de voksne mest og ikke barna.

Barneombudet er særdeles kritisk til 50/50, og dommer avsagt i rettsaker konkluderer med at dette ikke er noen gunstig ordning for de minste barna, ei heller ikke når praksis er etablert fra før av for de større barna.

Synes du skal fortsette å spy i det offentlige rom (du høres ut som typen til å gjøre det), men les litt mer om forskningen på 50/50, så slipper du å lyve.

Jeg blir sikkelig provosert over innlegget ditt "23:00"!! Og det er kanskje det du ønsker??

Falske? Hva mener du med det?? På meg høres det ut som om at du og eksen er uenig i barnefordelingen, men det kan vel ikke gå utover oss eller barna.

Her i huset er det iallfall ikke penger som er i fokus men BARNA!! Mulig du hadde likt å bodd annenhver uke til mor og far, men tror ikke det passer flertallet!

Det er vel ikke bestandig en selvfølge at barna skal bo mest til mor, men når de er i eller under førskolealder er vel det mest naturlig. Jeg mener også at barna må få se begge foreldrene mye. Men mener foreldrene bør være såpass gode venner at det er mulig å besøke hverandre når den andre parten har barna. Eller dra på besøk. Men vet det ikke er mulig for alle. Det viktigste er at foreldrene klarer å samarbeide.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...