Kinamitt Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Hei, Hvor ofte og mye sover deres babyer..? Har en liten som sover godt på dagen og om natten i 3 timers "intervaller", men er veldig urolig på kvelden og har vanskelig for å finne søvnen. Må derfor bysse og bære hun i flere timer på kvelden for at hun ikke skal gråte da hun virker overtrøtt. Flere som har det slik...? Og en ting til.. Hvor lenge lar man så små babyer gråte..? Har ikke hjerte til å la hun ligge og gråte når hun er så liten, men jeg gjør meg selv kanskje en bjørnetjeneste her? Faget "Mor & barn" burde vært valgfag på ungdomsskolen for de som så for seg å bli foreldre en dag, for det er jammen mye rart man lurer på...
*Lissi* Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Urolig på kvelden har alle mine 5 barn vert. Tror nok det er helt normalt en periode. Selv synes jeg ikke små babyer skal ligge å gråte. Her i hussest er det babyen som har "styrt" de første 3 mnd. Da har de som regel sovet på skulderen eller i vuggen sin. Når de har passert 3 mnd. har jeg innført rutiner og lagt dem i sengen sin på soverommet. Du må nesten finne ut hva som fungerer for dere:-)
littlefairy Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 For all del, ikke la henne ligge å gråte Hun er fortsatt veeldig liten, så ingen grunn til å tenke på at du gjør en bjørnetjeneste... La henne styre og gi henne det hun trenger. Om hun trenger nærhet/byssing/kos så la henne få det man kan ikke skjemme bort et barn med omsorg og kjærlighet! Barna trenger også en viss mengde kos og kroppskontakt gjennom hele dagen for å klare å være litt uten på natta. Men noen trenger det da også, og for mange fungerer samsoving veldig bra.. Her starta vi ikke med "leggerutiner" før 4mnd alder, men lar han aldri ligge å gråte. Men har prøvd å lære han å sovne uten hjelp (som byssing/pupping etc) Men det hender at det er nettopp det han trenger fortsatt, da han bare er litt over 5mnd.... Har fra han var liten bare markert at det er kveld, med kveldstell på badet, og pysj til samme tid hver kveld. Så har han fått styre resten, soving,mating etc! Her står det litt om barns søvn, veldig fin side. http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå