Gå til innhold

Hv og hvor mye trenger man av alkohol i ett bryllup med ca 55 "drikkende" ? Det skal være åpen bar :-) U/I

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde 120 gjester, fri bar og kjøpte inn for ca 25-30 000 kroner i drikkevarer....

Hadde avtale om at vi skulle få levere inn igjen det vi ikke brukte, men det var ikke mye igjen gitt!! Kommer nok litt an på sammensetningen av gjester, men vi hadde mange unge mennesker og en del som ikke akkurat spyttet i glasset.....

Husker ikke hvor mye vi hadde av hver sort, men vi hadde

rødvin

hvitvin

Baileys

Vodka til drinker

Øl

Vi blir vel ca like mange.Det vi har kjøpt inn til nå er

8 dunker rødvin

3 dunker hvitvin

4 dunker vodka (12l)

6 l cognac

3 l baylies

3 l bacardi razz

3 brett øl

3 brett cider med jordbær

2 brett cider med pære

Men skal kjøpe inn noen kasser øl til, og kanske mer cider.

Men jeg skal ta med meg listen til vinmonopolet og få de til å se over listen.

Hoi det hørtes mye ut!! Begge dere over, altså..

jeg vil sterkt anbefale deg denne siden her, drinkkalkulator der du kan legge inn antall timer fasten skal vare og hvor mange gjester det er, samt hva som skal serveres, (sprit, øl, vin) og så vips.. en viss indikasjon ihvertfall..

Vi blir 65 til middag, hvorav ca 55 drikker vin. vi skal da ha 27 flasker rødvin, 16 fl hvit (forrett) og 12 dessertvin. Da blir det 1 glass på hver til forrett, 2 til hovedrett og 1 glass til dessert

Deretter til avec har vi kjøpt 3 liter cognac og 3 liter baileys

Så til baren på kvelden så skal vi også ha fri bar, men siden vi må være ute til klokka 02, så rekker vi bare ca 4 timer fest. Vi får litt flere kaffegjester, og ant gjester (ca 65 alkodrikkende på kv) x 4 timer ga resultatet: 6 l sprit (vi har her kjøpt 2 l vodka, 2 l gin, 1 bacardi razz, 1 cognac (2?), baileys Martini), 105 øl og 18 flasker vin (9 rød og 9 hvit). Vi er heldigvis godt i gang med handlinga, sparer masse på å dra til sverige!!! Og ellers har jeg hørt fra "alle" som har gifta seg at det går sååå lite sprit og de har igjen sprit i flere år etterpå.. Men går visst mye øl i sommerbryllup. Vi tenkte handle inn litt ekstra her i norge til slutt, for her får man jo levert inn overskuddet igjen om det blir for mye. :)

Annonse

Jeg syns det er bedre at det er for mye drikke enn for lite. Så er det jo jul ikke så lenge etter vårt bryllup og det som blir igjen fra bryllupet har vi da til jul.

Man kan også levere tilbake uåpnete flasker til vinmonopolet etter bryllupet om man ønsker pengene tilbake og ikke ønsker spare det til andre lag. Heller for mye enn for lite. Har vært i bryllup med for lite og i ett av de dro gjestene 24 fordi det var helt tomt for alkohol og hadde vært det i nesten 2 timer ...det er noe som ødelegger bryllupsfesten altså.

Til deg 18.12 som syns til to anonym at det hørtes mye ut, hun ene skrev jo at det ikke var mye igjen til slutt. Da var det jo ikke mye, kanskje du har beregnet for lite?

19.43: ja, jeg registrerte det. Men jeg gikk da ut fra at de kanskje hadde en fest som varte langt ut i de små timer, uten noe avslutningstidspunkt (da er jo selvsagt faren langt større for å gå tom;). Da jeg la inn antall average drinkers og antall timers fest hos oss, så tar jo kalkulatoren heller ikke høyde for at vi alt har drukket ca en falske vin hver til middagen+avec til kaffen, så jeg tror faktisk vi har beregnet ganske bra. :) Har forhørt meg med mange tidligere brudepar om hvor mye som gikk der, og samtlige satt igjen med store mengder, spes sprit. Naboene våre sprettet siste flaska fra bryllupet 6 år (!) etter de giftet seg ;). Er selvsagt redd for at det skal bli for lite, men har regnet og trippelregnet på hvor mye dette skal bli per hode, så jeg tror vi klarer oss. Middagen hos oss er nemlig ferdig ca 20, kaffen beg halv ni, deretter er det brudevals og rigging til dans og fest så rekker ikke starte festen før tidligst 22. Og alle må være ute til kl 02, dvs de fleste drar nok fra 01.30, så er nok faktisk i praksis litt kortere tid enn det vi la inn og.

Men herregudda jeg glemte jo å legge ved linken som jeg skulle tipse om!! :)

Her er kalkulatorsiden:

http://www.evite.com/pages/party/drink-calculator.jsp

18.12

...og: ved nærmere ettertanke VAR det kanskje ikke så mye det de nevnte over. De var jo tross alt 120 gjester, så 25-30 000 var kanskje ikke så mye. Vi er jo ca halvparten, og bruker kanskje 8-9000, og med dobbelt så mange gjester hadde det jo blitt 16-19 000. Og de hadde kanskje lengre varighet på fest+kjøpt i Norge (?) så da blir det jo høyere beløp :) Vi har spart massevis på harryhandel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...