Gå til innhold

Plutselig oppkast uke 35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet isted av at jeg måtte kaste opp, noen andre som har opplevd dette så sent i svangerskapet? Redd for at det er noe galt, men føler meg bedre nå. Klarer bare ikke sovne igjen. Hadde det slikt for ca 1 uke siden, men da gikk det også over. Kan det være at fødselen nærmer seg? Synes det er litt tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spyr ikke, men har vært veldig kvalm den siste uka! Særlig om kvelden. Kan også få det helt plutselig om morgenen eller andre tider.

Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg fikk et tips om at kanskje tulla i magen ligger og presser for mye på magesekken. Jeg har endel halsbrann også.

Jeg tenker også i de baner at kroppen forbereder seg til fødsel. Mine to første barn har kommet 3 uker før termin.

Jeg er også i uke 35.

Har fått dilla på is-te. Den uten sukker, med blå kork. Hjelper godt mot kvalme:))

Skrevet

Ja kan godt hende at lillegullet presser på magesekken ja. Han er iallefall veldig aktiv så det er jo et positivt tegn :)

Har vært kvalm siden jeg kasta opp i natt. Og fikk meg en ny runde med oppkast nå. Kjenner at hodepina kommer snikende også, men det er sikkert for at jeg har sovet så dårlig i natt.

Takk for tips! is-te skal prøves ut..

Skrevet

nå vil jeg absolutt ikke skremme deg!!! jeg var hos legen for jeg hadde mye hodepine og var kvalm og i tillegg veldig rastløs i beina og hadde protein i urinen, det ble i den sammenheng nevnt svangerskapsforgiftning, noe jeg ikke hadde. nå vet ikke jeg om du har mye vondt i hodet og kvalme, og det er sikkert ikke det det er heller. men det kan jo kanskje være greit å nevne det for legen uansett.

Skrevet

Er fortsatt kvalm og har hodepine, men kaster ikke opp lengre. Tenkt å gi det noen timer, så tenker jeg å ringe til føden for å høre hva det kan være. Blir litt bekymret.Er min første så jeg vet liksom ikke hva som er normalt og ikke. Har også hatt en del mens smerter de siste timene, men ikke noe regelmessig så tror ikke det har noen betydning.

Skrevet

Hvis du er kvalm og kaster opp så trenger det ikke å være mer enn omgangssyke rett og slett. Men er du i tvil så er det aldri dumt å få det sjekket. Hodepinen kan komme pga dehydrering pga oppkast. Pass på å få i deg godt med drikke! Eplejuice blandet 50/50 med Farris er bra mot kvalmen. Håper det går fort over! :)

Skrevet

Hei :)

Jeg hadde i mitt første sv.skap det akkurat likt som deg. Plutselig i uke 36 blei jeg skikkelig dårlig og kasta opp. (hadde magesmerter øverst i magen også) Vondt i hodet og var sliten/slapp. Jeg ringte føden siden det var mitt første sv.skap og jeg var usikker.

De sa at dette bare var en forbigående omgangssyke. Men omgangssyke har jeg hatt før og jeg kjente jo på kroppen at det absolutt ikke dreide seg om det.

Jeg ventet til dagen etterpå siden de nektet å la meg komme inn. Neste dag ringte jeg på nytt og da ble jeg møtt av ei hyggelig jordmor på tlf som ba meg komme inn med en gang. Da jeg kom dit tok de mange prøver og målte blodtrykk osv. Hadde mye proteiner i urinen og blodtrykket var høyt.

Uansett.. Det som de sa i utgangspunktet at "bare" var forbigående omgangssyke viste seg å være alvorlig svangerskapsforgiftning og endte i akutt hastekeisersnitt!

Jeg mener ikke å skremme deg så klart, men at det kan være lurt og ta en tlf om du kjenner at kroppen din oppfører seg annerledes. Du kjenner jo kroppen din best, så lytt til den og lykke til :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...