Gå til innhold

plutselig...

Anbefalte innlegg

Jeg har liksom baaaare gått og gledet meg til UL :D Dit skal vi i juli, og vi reiser på ferie dagen etter.. lenge, men hele gjengen...

Har vært spent på kjønn etc, da vi har to av samme fra før. Vil det bli samme, eller noe annet?

Nå fikk jeg plutselig en tanke i hodet.. hva hvis noe er galt? Hva om ting ikke er som det skal? Det blir jammen meg en amputert ferie.. :(

Jeg vet jo at naturen best ordner opp selv, og om man vet at det er et foster som vil streve bare med å overleve, og ha MYYYYYE galt, vil jeg heller at det skal ordne seg selv.. Tenker veldig på hva som vil skje med ungene vi har fra før om vi får en heltidsunge som krever alt av begge oss hele tiden..og oddsene for at forholdet ryker øker også ved slike situasjoner... Og prøver å være så kynisk, at jeg ønsker å tenke at vi får flere sjangser til å bli gravide.. selv om dette høres VELDIG trist ut...

Men begynte plutselig å tenke på hva som vil skje dersom vi får beskjed om at barnet er så sykt at det må fjernes? Rekker vi det før vi drar? Må vi vente til å komme hjem? Altså gå i ferien å vite at ungen må fjernes? Ungene gleder seg veldig til tur.. skal vi ta fra dem det? Det blir eneste familietur i år.. Og vet at ferie ikke kan sammenlignes med liv, men jeg føler også jeg skal ta meg av ungene jeg har fra før...

Nei, jeg håper virkelig alt er bare bra på UL...

(Dette ble rotete.. bare mange tanker i hodet plutselig...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294375-plutselig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noe er galt så er det ikke sikkert dere rekker å ta hånd om det om dere reiser dagen etterpå. Hva med å ringe på sykehuset og be om å flytte timen noen dager tidligere? Det er bare å forklare at dere drar på ferie, og at du gjerne vil få sjekket dette en halv uke tidligere sånn i tilfelle. Er du rask så kan de kanskje ha ledig time noen dager tidligere, men jo lenger du venter, jo verre blir det. Jeg har heldigvis time tre uker før vi drar på ferie. Alt er nok bra, og du må ikke bekymre deg, men de er sikkert behjelplige med å finne en time ett par dager tidligere siden dere skal reise bort. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294375-plutselig/#findComment-143294872
Del på andre sider

Hvis de får mistanke om at noe er galt men de ikke kan si helt sikkert vil du få tilbud om fostervannsprøve. Tar noen dager å få tatt og tar noen dager å få svar. Deretter hvis det viser seg at noe er galt og dere ønsker avbryte svangerskapet må dere søke abort nemnd. Det tar også noen dager å få organisert. Så får dere nemnden innvilget og du får tid til innleggelse i gyn avdeling hvor det blir satt i gang en medikamentell abort. Innleggelsen vil ta ca 1 døgn. Så ting tar tid. Og etter "fødsel" skal du ikke bade på minst 2 uker. Så sydenturen ryker.

Men tenk så herlig om du får betryggende ord på ultralyd, da kan du virkelig nyte ferien både med de du har og den sprellende krabaten i magen. Og det er tross alt absolutt størst sjanse for at det er det som kommer til å skje :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294375-plutselig/#findComment-143294953
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...