Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg har ei lita tøtte på straks 2 år, ble ferdig med rettsmøter og sånn i november, etter å ha holdt på med det i nesten et år. BF satt seg skikkelig på bakbeina. Nå vurderer jeg å flytte til mamma sitt hjemsted. Som da er 20 mil unna der jeg bor nå, bor ca 6 mil med fergeforbindelse unna BF. Er ikke oppvokst og har ingen særlig omgangskrets her jeg bor nå, men trives ganske greit, bodd her i ca 3 år bare. Nå vurderer jeg STERKT å flytte. Det er ganske utenom allfarvei, oppå fjellet om man kan si det på den måten, ikke akkurat høyfjellet. Det er et sted jeg trives og har fått en del venner der, kjenner mange der fra jeg var liten og har en hel del slekt der. Skal da bo på en fraflyttet gård som vi har brukt som feriehus etter de ble fraflyttet for ca et år siden. Så det er i veldig god stand. Store fine uteområder, inngjerda, fjellet på ene siden og ca 200 m fra huset og ned til en innsjø. Har fått tilbud om barnehage plass og evt jobb der. Jeg har en god og trygg omgangskrets der, og vesla har flere lekekamerater der som er jevngamle med hu. Bf har samvær annenhver torsdag til søndag. Og han har gjort det for en vane å hente hu i 12-1 tiden på dagen. (han bor hjemme hos foreldrene så det er de som kjører han, for han har ikke full jobb.) og da kommer det store MEN'et. Da må jeg jo gjøre om på samværsavtalen.. Det er ikke sikkert jeg har mulighet til å ta meg fri fra jobben 2-3 dager i mnd hver mnd. Bf er sånn at han setter seg på bakbeina for ALT. Han skal ha samvær med vesla 2 ganger imellom hver samværs helg, så jeg skal kunne vaske rundt i fred og ro eller dra ut å handle i fred eller ut med venner osv. Men han har ALDRI møtt opp på det. Gjør meg ingenting, jeg er glad jeg kan ha så mye tid med vesla som mulig. Jeg vet han kommer til å gå imot dette så mye som mulig. Så hva skal jeg gjøre? Bør jeg revurdere å flytte dit? Hvordan skal jeg gå fram med å få ny samværsavtale? Hvis han skal opp med advokater og ha nye rettsmøter og sånn (som han mener skal gjøres med det meste som skal endres på) har jeg noen sjangs da? Blei langt, men håper noen har noen gode tips til en litt frustrert mor som gjerne vil flytte til mer "naturlige" omgivelser Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294333-alenemor-flytte-20-mil-med-2%C3%A5ringen-hvordan-gj%C3%B8re-det-med-samv%C3%A6r-med-bf-litt-langt-men-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 3. juni 2011 #2 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg synes du bør revurdere å flytte barnet 20 mil fra sin far, ja. Du har likevel en rimelig god sjanse til å beholde hovedomsorgen ved flytting om det skulle komme til en juridisk prosess. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294333-alenemor-flytte-20-mil-med-2%C3%A5ringen-hvordan-gj%C3%B8re-det-med-samv%C3%A6r-med-bf-litt-langt-men-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143294364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Del Skrevet 3. juni 2011 Joda, men det vil være bedre for både meg og vesla å bo der enn å bo her vi bor nå. Med veldig liten omgangskrets, så og si ingen lekekamerater til vesla, ingen barnehageplass, og jeg får ingen jobb.. hvordan bør jeg gå fram for å endre samværsavtale når bf setter seg på bakbeina om alt, og vil kommunisere minst mulig med meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294333-alenemor-flytte-20-mil-med-2%C3%A5ringen-hvordan-gj%C3%B8re-det-med-samv%C3%A6r-med-bf-litt-langt-men-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143294474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Del Skrevet 3. juni 2011 22:37 er HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294333-alenemor-flytte-20-mil-med-2%C3%A5ringen-hvordan-gj%C3%B8re-det-med-samv%C3%A6r-med-bf-litt-langt-men-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143294476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå