ToneC Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Hei! er det noen som har noen erfaring med overnevnte? Om man ofte får en ganske tilsvarende fødsel/lengde på sv.skap som mor? Vet jo at f eks sv.skaps forgiftning er arvelig. Bare lurer litt... Begynner å bli litt utålmodig her jeg går i min 38. uke..
gutteklubben grei Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Det stemte for meg i alle fall. Mamma hadde lange fødsler, så jeg forberedte meg mentalt på dette. Og det var jammen godt ;-)
Klar for nr 3! Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 min mor fikk alle 4 barna 2 uker eller mer før termin, forrige gang fikk jeg 10 dager før, håper på det samme denne gangen! ellers var fødslene kjappe med min mor, og min gikk fort sist, så tror kanskje det ligger noe i at fødslene kan være like for mor og datter.. men det varierer sikkert det også, som alt annet:)
mammaTkajaÅthea Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Mamma sine fødsler var grusomme, nesten døden nær.... Mine har også vært det og havnet med hasteks begge gangene....
julijente 2011 Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Jordmor sa til meg at jeg kom til å få samme fødsel som min mor. Så jeg var forberedt på en superrask og enkel fødsel, men det fikk jeg ikke! 27 timer lå jeg der, revnet og ble klippet... Grøss...
ToneC Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2011 -hmm litt ymse da. Men de fleste var ganske like:-). Tror min mor hadde ganske "enkel" fødsel også, i hvertfall første. Hun gikk en uke over termin da, så må smøre meg litt mer med tålmodighet. Akkurat 14 dgr til termin nå.
nytt bøllefrø i okt Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 jeg hadde tilsvarene som mn mamma.. hun gikk 14 dager over og jeg går 7 dager over. hun brukte lang tid på sine to der andre man ente med ks og det gjorde andre mann på meg og...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 Første fødsel var likt med at vi ble satt igang.. om jeg skal følge mamma neste fødsel, så kan jeg bare dra til sykehuset nå ikveld sånn ca, for hun fødte 6 uker for tidlig... brodern kom 6 timer etter første antydning.. håper ikke det blir såpass kjapp fødsel, for gubben kommer mest sannsynlig til å være ca 8-9 timers kjøring unna fram til nesten en uke etter termindato....
ToneC Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2011 Har du planlagt KS? Eller hvordan vet du at du går over termin..:-)?
Lemonia Skrevet 4. juni 2011 #10 Skrevet 4. juni 2011 Mine fødsler har ikke vært like mammas. Mammas nr 1: Lang fødsel på halvannet døgn. Endte nesten i hastesnitt fordi babyen ikke ville ut. To uker på overtid. Min nr 1: Startet med vannavgang, 16 timer fra første ri. Vakuum og tang. En uke før termin. Mammas nr 2: 5-6 timer, veldig lett. Også to uker på overtid. Min nr 2: Styrtfødsel på 2 timer fra første ri, grusomt vondt, men ellers gikk det greit. Født på termindagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå