Gå til innhold

Litt bekymret...

Anbefalte innlegg

Var i Danmark i går og ble inseminert. egget var 20 mm og legen regnet med eggløsning innen 12 timer. dette er vårt 3 forsøk. de to andre gangene hadde jeg hatt eggløsning før jeg reiste. Men nå ble jeg inseminert før eggløsning. Legen var veeldig positiv, da det er veldig bra at sæden venter på egget og ikke motsatt. og sæden kan leve i flere døgn. Dette er samme donor som jeg brukte første gang. Det ble en kjemisk graviditet. Og jeg har hatt en god del murringer både første gang og denne gangen.

jeg pleier alltid å ha eggløsning på dag 14, så i går var jeg på dag 15 og er i dag på dag 16. Streken på eggløsnings testen har vært svak, men i går kveld var deler av streken like sterk som kontroll streken. Samme i dag tidlig. Er den da positiv? brukt de fra lavpris tester. Alltid brukt CB sin før. Men jeg blir så usikker. Er så redd for at denne insemineringen burde ha skjedd senere og at det kanskje er bortkastet. Eller kan jeg slappe av og håpe på at spiren sitter denne gangen? trenger noen gode ord kjenner jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :-)

Det er ikke lett å lese strimmel- og stav-tester. Jeg liker å bruke CB til el-testing.Jeg regner med at du hadde positiv el-test før du dro, og da er det riktig tidspunkt å dra nedover. Mere får vi Danmarks farere ikke gjort. :-)

Og folikkel på 20 mm er jo bra, etter alle solemerker er det ikke lenge før egget slipper.

Noen har positive el-tester i flere dager, mens andre har bare stigning èn dag. Så positive tester i flere dager er innefor normalen.

Strimmel- og stav-testene er positive når teststreken og kontollstreken er like tydelige og sterke. Hvis teststreken er svakere enn kontrollstreken regnes testen som negativ. Slik har i hvert fall jeg skjønt det. Hvis jeg tar feil, korriger meg gjerne noen. :-)

Syklusen kan blir forskjøvet etter en kjemisk, har jeg sett, men siden du ikke hadde kjemisk sist "runde", så burde alt gå etter vanlig syklus. Da har du jo truffet fint, og du vet at folikkelen var 20 mm.

Huff, det er no' skikkelig stress med disse el-testene og finne det rette tidspunktet. Du har gjort alt du kunne, og nå er det bare å legge beina på bordet og har 14 rolige dager. :-)

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/#findComment-143295083
Del på andre sider

Hei og tuuusen takk for svar =))

Testen jeg tok på torsdag kveld var like sterk som kontroll streken =) Samme i går, men i dag var den svakere igjen =) Så jeg ble inseminert før eggløsning denne gangen, men fikk eggløsning noen timer etter jeg ble inseminert =) Så jeg håper det klaffer!

Men klaffer det ikke denne gangen, så blir jeg å gå over til CB sin eggløsnings tester igjen! Ble jo helt stressa denne gangen hehe. Men har hatt noen skikkelig mensen murringer siden jeg ble inseminert =) Var sånn første gangen også, så jeg håper virkelig at det sitter denne gangen =) prøver å ikke tenke så mye på det, men med disse murringene, så er det ikke like lett.

Men jeg går hjemme om dagen, så jeg tar det heelt med ro og gjør alt for at det skal sitte =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/#findComment-143295547
Del på andre sider

Hei igjen! :-)

Jeg må innrømme at jeg gikk litt i surr i alle dagene i ditt tilfelle nå ;-)

Men, uansett så kommer el normalt dagen etter at man har hatt LH-stigning. Tror 12-36 (48?) timer er innefor normalen. LH-stigningen er det som gir positiv el-test.

Så når man først har fått pos test passer det ofte fint å ins dagen etter. Det er jo litt ulik praksis ved de ulike klinikkene også, da. :-)

Være hjemme og ta det med ro høres jo flott ut. Det funker for meg, i hvert fall. :-)

Vi får håpe murringer er et godt tegn og at alle gode ting er tre. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/#findComment-143295582
Del på andre sider

Hei =)

Ja jeg har pleid å bli inseminert dagen etter jeg har fått positiv eggløsning =) Men jeg pleier alltid å få det på dag 14, men denne gangen ble den ikke positiv før på kvelden på dag 15. Men ble inseminert på dagen på dag 15 =) Hadde bestilt fly billett osv, så tok sjangsen. Så derfor ble jeg inseminert før eggløsning. Men legen så på ultralyden at det ikke var langt unna eggløsning, så hun ville inseminere meg =)

så nå håper jeg det sitter =) men ble litt bekymret over at jeg skulle ha ventet, men har tenkt at det får bare gå som det går. får ikke gjort så mye med det =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/#findComment-143295715
Del på andre sider

Hvis legen hadde ment det ville være best å vente et døgn så hadde han sannsyligvis sagt det, såpass integritet må de jo ha på disse klinikkene. Så jeg tror du skal stole på legen jeg.

Når det kommer til at du synes EL kom noe sent i forhold til vanlig så kan det rett og slett være kroppen din sin reaksjon på at du går og venter. Skjer rett som det er. Første gangen jeg reiste til Køben var det flystreik. Jeg hadde ikke målt EL men kranglet meg likevel nedover med båt og tog og satt hele helgen og ventet på et dyrt hotell og målte etter EL som aldri kom. Den hadde sannsynligvis vært helgen før, for en uke etter så kom TR gitt. Litt surt da, men fikk nå sett litt av Køben. :) Men det er sånt som skjer.

På Stork sa de også at dersom det ikke fungerte etter et par - tre inseminasjoner så var det alltid lurt å se litt på om man kunne gjøre noe annerledes, som f.eks. inseminere tidligere eller senere i forhold til EL alt etter som hvordan man har gjort det. Så det at ting blir annerledes denne ganger er slett ikke nødvendigvis negativt.

Ikke bekymre deg du (lett å si, jeg vet :). Lykke til Nutte. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/#findComment-143295789
Del på andre sider

Annonse

tuuusen takk tingeling71 =) Varmer masse å høre =) Jeg håper og tror det går fint denne gangen =) Siden det ikke har gått før, så er det kanskje ikke så teit å ha blitt inseminert før eggløsning =) Vi får bare vente å se!

Jeg har alltid vært regelmessig, uansett hvor mye jeg har følt på ting eller ikke. Men kanskje dette er gullegget og derfor brukt litt lengre tid hehe. Men de legene der jeg er, er utrolig flinke! Føler meg 110% sikre på dem osv. men så får man jo en liten tvil alikavell hehe. Men nå skal jeg slappe av og ta en dag av gangen =) Setter utrolig stor pris på svar fra dere! er utrolig fint å ha noen som forstår å snakke med =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294282-litt-bekymret/#findComment-143295863
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...