Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Del Skrevet 3. juni 2011 Hva har du gjort? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294129-sykepleiere-hvordan-har-arbeidsdagen-din-sett-ut-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Del Skrevet 3. juni 2011 Startet arbeidsdagen kl.07 med å lese rapport på de 8 pasientene jeg hadde på min gruppe. -sjekket jeg medisiner, og delte de deretter ut. Tok div målinger, seponerte et EDA-kateter og en sc. smertepumpe på medisinrunden også. -pre-visitt med lege, før vi gikk rundt til alle pasientene. -gruppe-rapport der jeg fortale nytt fra legevisitten på min gruppe og vi fordelte oppgaver for resten av dagen. -spiste lunsj. -div tlf til forvaltningskontor i kommunene o.l, bestilte div prøver, skrev sykepleiersammenfatninger som skulle sendes med pas til sykehjem, la inn en veneflon -delte ut lunsjmedisiner -hentet nyoperert pasient på Oppvåkningen -dosert medisiner for neste døgn -skrev rapport fra dagen 14.30 arbeidsdag slutt:) Innimellom har jeg gitt smertestillende, kvalmestillende, adm div intravenøst (antibiotika, væske) Denne dagen var jeg gruppeleder, så da er jeg ikke så mye involvert i stell og måltider.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294129-sykepleiere-hvordan-har-arbeidsdagen-din-sett-ut-i-dag/#findComment-143294168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Del Skrevet 3. juni 2011 Pr i dag er jeg personlig assistent hos en pasient, så jeg kommer på jobb tidlig, venter til pasienten ønsker å stå opp, kler på, lager frokost, mater, gir medisiner, pusser tenner, sørger for nok drikke... Deretter er det medisiner og frukt midt på dagen og sondemat på slutten av dagen. I mellomtiden slapper jeg av med radio og litteratur. Pasienten trenger noen hos seg hele tiden, men det er ikke noe å gjøre hele tiden. En avslappende, men litt kjedelig jobb. Lønna er som vanlig, altså ingen dårlig deal. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294129-sykepleiere-hvordan-har-arbeidsdagen-din-sett-ut-i-dag/#findComment-143294217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Del Skrevet 3. juni 2011 -14:30 til ca 14:45 fordeling av pasienter og stille rapport (altså lese seg opp), siden muntlig rapport. Drakk en kaffekopp -gå rundt og hilse på pasientene, servere middag -sjekka over etm-. og kveldsmedisin og delte ut etm.medisin, blanda og hang opp antibiotika, ga forstøver, tok ekg, et par blodprøver, la inn veneflon, seponerte et par venefloner, et blærekateter og en cvk. -pause -tok enda et ekg, ga cpap, skrev litt rapport, bomma på en blodprøve -delte ut kveldsmat -calla på legen, drøfta et par ting ang medisinering, blanda mer antibiotika, bestilte blodprøver til i morgen, tømte kateterposer -tok kveldsstell, skrev rapport, ga rapport til nattevaktene Blant annet.. Rolig kveld på jobb i kveld egentlig Deilig start på arbeidshelg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294129-sykepleiere-hvordan-har-arbeidsdagen-din-sett-ut-i-dag/#findComment-143294836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #5 Del Skrevet 4. juni 2011 08.00-08.30: rapport over hele avdelingen, fordeling av pasienter og jeg får rapport av nattevakten å mine pasienter, to stk. 08.30 og utover: Timesobservasjoner på pasientene mine: puls, blodtrykk, temp, sjekke timediurese,skrive ut EKG, justere infusjonshastigheter, ta blodgass, hjelpe pasientene til å snu seg/leie-endring. Heldigvis sov den ene pasienten lengere enn den andre, så jeg kunne begynne å stelle den ene. Fullt stell i seng: vasking, barebering, sengeskifte og ny bleie. mobilisering opp i stol for første gang: finne en lenestol, ta vekt, rydde rommet, skifte på og re opp sengen, hente frokost, pusse og sette inn tenner. La pasienten puste periodevis på maske med reservoar pga lav oksygenmettnign og tungpusthet. Dryppe øyer og skifte på venefloner/arteriekran. Hilse på pasient nr to, som er ustabil og ikke skal mobiliseres. Har akkurat blitt innlagt, så stell og mobilisering blir ikke prioritert. Legge opp medisiner til begge to servere frokost til pasient nr 2 Gå legevisitt tidlig Gjøre det som skal gjøres etter visitten: bestille blodprøver, gi medisiner, sende en av pasientene til rtg Bestille ø-hjelps transport til et større sykehus for pasient nr to Skrive sammenfattning/overflyttingsrapport Kopiere kurver og lab-ark som skal følge pasienten Servere lunsj til pasientene mine før jeg selv tar lunsj. (Vi har felleslunsj på fredager og når det endelig ble tid til lunsj for meg var det ikke mer mat igjen, kun litt salat...) Etter lusj: Ny medisinrunde Øke smertelindring til ustabil pasient Hente utstyr og blande infusjoner til pasienten som skal hentes og transporteres videre Blande ut morfin, nitroinfusjon, afipran Se til pasient nr 1 som stadig er mer tungpust Tar en ny blodgass Hjelper til når pasient nr to blir hentet av ambulansen. Skriver rapport på pasienten som blir overflyttet/reiser. Vasker ut av rommet, tar inn nytt utstyr til rommet, tar av sengen og sender den ut til kjelleren. Hjelper legen med plauratapping av pasienten som er tungpustet. Tar prøver og sender disse til lab rekvirerer blodkulturer Skriver rapport på pasient nr 1 Gir rapport og det blir atter en dag med overtid på 10-15 minutter pga at det er så travelt og at sykepleieren som kommer på vakt ikke kjenner pasienten slik at rapporten blir lang og grundig og omfattende. Også er det å skynde seg hjem for å hente i barenhagen, skynde seg hjem for å lage middag, skynde seg å spise for å få tid til å leke litt med ungene, skynde seg å rydde fordi det er helg, stelle og legge unger og til slutt kollapse på sofaen idet mannen kommer hjem fra jobb. Og til slutt et glass vin:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143294129-sykepleiere-hvordan-har-arbeidsdagen-din-sett-ut-i-dag/#findComment-143295074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå