Gå til innhold

Forslag til varmmat til 2-åringer i bursdagsselskap?

Anbefalte innlegg

Tenkte på pasta i form med pølsebiter, mais, gulrøtter med hjemmelaga ostesaus over. Inn i ovnen. Har aldri laget det før, men det må jo gå an? Eller?

Ellers tar jeg i mot gode tips! ( Bursdagen er i morra, og kom først på i dag at jeg kanskje ikke bare kan ha kake og frukt :P

Fortsetter under...

hjemmelaget pizza, pølsegrateng (digger i alle fall toåringen her, hehe), ville styrt unna pølse, min toåring får enda ikke spise pølser som ikke er kuttet opp først- pga to ting egentlig- han "glemmer" ofte å tygge godt nok, og pølser er en av de tingene små barn under tre år oftest setter fast i halsen....

Kommer vel ellers litt an på gjestene da- alder, om du kjenner de og hva de liker osv- men også pasta med (godt oppskjærte;) pølsebiter osv. høres også fint ut:) Greit å velge noe toåringen selv liker godt da:))

Lykke til med feiringen og gratulerer til toåringen:)

Takk for tips og for gratulasjon :)

Blir veldig små pølsebiter i den eventuelle gratengen ja - er redd for at de skal sette det i halsen. Hun yngste er 14 mnd bare, hun ene som kommer og skal feire, så det er greit at det er spiselig for alle.

Blir vel en grateng hvis jeg heller ostesaus over og setter den i oven i 30-40 min eller? Bare litt kjedelig hvis det bare blir ei smørje vi ikke kan spise. Hehe:)

Basert på min egen 3 årings matvaner, ville jeg valgt noe annet enn grateng - han liker nemlig ikke at maten kommer borti hverandre :-) Han liker ingen sauser, og heller ikke mais. Høres kanskje sært ut, men jeg kjenner (heldigvis) flere smårollinger som er på samme måte. Hvis jeg derimot serverer pølse, pastaskruer, gulrøtter osv i hver sin bolle slik at de kan ta hva de liker, får pipa en annen lyd :-)

Annonse

Pizzasnurrer er en hit her i huset, og pølser. Evt fyr opp grillen og grill grillpølser (er det wiener bruker jeg forsatt å ta av det tynne skinnet rundt før lillegutt får spise det. En dag lot jeg være, men da tok han det av selv, haha)

Ellers er grønnboller også godt - sjekk på melk.no og søk på grønnbolle - veldig enkelt å lage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...