Gå til innhold

Ser ikke dette sikkert og bra ut? ;-)

Anbefalte innlegg

http://www.dinbaby.com/content/view/imageingallery/595678

She wish, hehe.... Må nok pent sitte i bilstolen som anes i venstre hjørne når vi faktisk kjører, men du verden så stas det er å late som om man er stor ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143293941-ser-ikke-dette-sikkert-og-bra-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er blitt ganske langt nå :-) Etter en fase i 12-15-mnds alderen der alle hårklemmer og strikk ble brutalt revet ut, er hun nå heldigvis veldig glad i å ha ting i håret, så da går det an å la henne ha det langt også. Må ærlig innrømme at jeg synes det er litt kjekt. Har egentlig aldri vært en dille-person, men etter tre gutter så er det litt gøy å dille litt med vesla. Nå er hun veldig jentete da, så hun liker det selv, hehe...

Annonse

Ja, det kan jeg tenke meg! Jeg har to jenter, så jeg er vant med at det er rosa og glitter som gjelder (jente-jenter delux). Det jeg synes er uvant med å ha gutter på besøk er hvor høylytte de er!! Brultete, hoier og leker hehe=)

Tja, her er vel faktisk vesla den mest høylytte av dem, hehe... Hun er også den mest aktive, og har vært den mest krevende av dem. Så at jenter er stille, rolige og enkle tror jeg ikke alltid må være en sannhet ;-) Heldigvis for henne så oser hun av sjarm og er veldig morsom da, så da får det så være at hun kan bli en håndfull innimellom. Jeg synes faktisk det er mye enklere, stillere og roligere og ta med meg alle tre guttene på noe enn bare vesla :P Men joda, gutter leker nok ofte mer høylytt enn jenter, er mer opptatt av lydeffekter. Så vil tro at når vesla blir litt eldre, så roer stemmevolumet seg en del. Håper det ;-)

Mine to jenter er også veeeldig aktive, og eldste skravler i ett sett. Så de er ikke noen stille mus som sitter og perler e.l i timesvis. Det er bare uvant å observere guttelek. Det er noe helt annet enn jentelek. Det ser jeg i barnehagen også. Guttene er så voldsomme i leken, type rollespill osv=)

Ja, det kan jeg være enig i. Er faktisk veldig fascinerende at det kan være så stor forskjell på kjønn. Mine to eldste gutter er veldig gutte-gutter, altså alltid elsker biler, transformers, sverd og typiske leker man forbinder med gutter. Kunne falle helt i staver i timesvis om de fikk se en gravemaskin i aksjon osv. Veldig viktig med lydeffekter til all lek. Fikk de tilgang til dukker, dukkevogner osv, så gadd de ikke å leke med det i det hele tatt.

Minstegutten har vært litt mer allsidig, men foretrekker lek med biler osv framfor dukker ol. Han har heller ikke så mye lydeffekter og er generelt roligere i lek enn de eldste er.

Vesla på sin side er utrolig jentete i sin lek. Hun kan til nøds leke med biler i noen få minutter av og til, men da helt uten lydeffekter og glød. Derimot elsker hun å styre på med dukkene sine, og går nesten helt av skaftet om hun ser en hest eller ponny. Hun kan holde på lenge med å trille rundt på dukker, gi dem liksommat osv. Jeg synes det er helt snålt å iaktta henne siden jeg er så vandt med gutter og selv var mer "gutte-jente" som barn som aldri lekte med dukker og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...