Gå til innhold

Hvorfor bruker "de fleste" dyne til de minste i sengen?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt sovepose på storebror fordi jeg ville ikke at han skulle kunne sparke av seg dynen på natten uten at jeg merket det. Men har hørt i ettertid at sovepose kan være farlig om de små slir nedi den.. men hvis jeg bruker dyne med dyneklyper som holder den på plass, er jeg egentlig ikke like langt? hva mener dere er best å bruke i sengen og hvorfor?

Fortsetter under...

Gjest tilda med to små <3

Ungene mine har brukt nattøy og dyne. Har ikke vært plaget med at de har sparket av seg dyna. Har det uansett ikke så iskaldt på rommene at de fryser om de sparker dyna av ... har 17-19 grader på rommene, så er ingen krise i å ligge der i nattøyet.

Jeg lurer på det samme, og har heller aldri brukt dyne til mine små, både fordi de kan sparke av seg dyna og bli kalde, men først og fremst fordi det er farlig for dem å havne med hodet under dyna (oksygenmangel). Brukte stort sett bare hjemmestrikkede babyulltepper det første halvåret, før jeg begynte med sovepose fra H&M istedet. Nå er eldstejenta på 2,5 år blitt så glad i posen sin at hun faktisk nekter å bruke dyne, men sålenge hun trives med det er det jo bare bra =)

Annonse

Begge mine har brukt dyne, dundyne. Jeg tror aldri de har sparket den av seg uten om når det har vært veldig varm på sommeren.

Jeg har aldri tenkt over hvorfor jeg valgte at de skulle ha dyne. Er vel bare det er at det for meg er normalt å bruke dyne når jeg sover.

Jeg brukte en slik "sovepose" til mellomste, og brukte det ganske lenge på han.

De 2 andre sov greti med dynene sine, så de var aldri noe prob.

Men mellomste elsket den posen sin, så han ville ikke sove uten en periode :/

vår sønn har allltid brukt dyne. han har aldri havnet under dyna, hender han sparker den av seg, men tar den på seg dersom han blir kald.

han er 2,8 år.

jeg kommer til å bruke dyne på neste mann også..

Veldig fornøyd med pose. Brukte det til eldste til han var nesten 3 år, og fikk vanlig seng. Det er altså ikke en vanlig sovepose, slik man bruker når man drar på tur, men en slik som har hull til hode og til armer, som en kjole. Holder barnet passelig varmt, og er ingen fare for å skli ned i den så lenge man har rett størrelse.

Begge jentene mine er noen marker i senga, og snur og vender på seg ganske mye i løpet av natta. Har prøvd sovepose til begge, men den strammer og blir helt vrang siden de flytter så mye rundt på seg, så her må det bare bli dyne på dem. Har ullpysj om vinteren og t shorte/singlet om sommeren. På den varmeste tiden bruker de et tynt pledd eller bare dynetrekket over seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...