Gå til innhold

Noen som jobber men pleietrengende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt i 2 uker pga en grusom kvalme. På mandag har eg bestemt meg for å prøve å gå tilbake på jobb. Er det noen andre som jobber med pleietrengende som veit hva jeg bør holde meg unna? Føler det blir litt slitsomt å bli spurt om å hjelpe til med noe visst det er tungt.. Må holde det hemmelig en stund til er 8+2 på mandag.

Må visst finne på en god unnskyldning for å ikkje bli avslørt er visst en del på jobb som graver litt og lurer veldig på hvorfor jeg er vekke...

Har hatt en liten blødning for to uker siden og skal på ultralyd på fredag så vil holde det for meg selv inntil eg ser et bankende hjerte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tidlig i svangerskapet er det egentlig ingenting du trenger å holde deg unna utenom pasienter som mottar cellegift og enkelte typer smitte.. Du kan løfte som vanlig så lenge du ikke har fått noen annen beskjed fra legen din - det er en myte at man kan "løfte på seg" en abort.. Uansett lurt å tenke på arbeidsstillinger og gjøre ting "korrekt" enten man er gravid eller ei...

God bedring og lykke til på ultralyd!

Skrevet

Holder med lille M + junigutt + julibaby! Er du vant med tunge løft før svangerskapet er det ikke farlig å fortsette meg dette etterpå. Jeg er ekstra bevisst på å jobbe ergonomisk riktig, men det er fordi jeg kjenner jeg fortere blir vond i ryggen. Så det er ingenting som sier du ikke kan jobbe som før:-) (med unntak av cellegift, usette seg for røntgen stråling o.l)

Skrevet

Takk for svar, jenter:)

Da er det vel bare å finne på en unnskyldning som alle tror på til hemmeligheten kan avsløres...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...