Gå til innhold

Trenger tips, råd, synspunkterang bleieslutt (samme som småtroll 3-6)

Anbefalte innlegg

Vår gutt på nå 3,5 år har vært tørr dag og natt i 1 år nå. Det var hans ide å begynne å tisse på do, og ikke hatt et eneste uhell siden han bestemte seg for å tisse på do (jo, faktisk 1 uhell kommer jeg på) Så da tenkte vi at bæsjinga kom til å gå som en lek den også, så vi begynte å oppfordre, motivere han for det en stund etter det. det siste halvåret har vi prøvd å premiere osv (klistremerker, tøff truse) men det har vært lite hell. Han har faktisk bæsjet i do noen ganger, så han har kontrllen til en viss grad. Nå skal han ta laaang ferie, og vi har sagt at NÅ kjøper vi ikke flere bleier, nå skal han bli storgutt og i den anledningen har han fått ny truse som han ønsket seg lenge PLUSS trampoline (vi skulle kjøpe den fra før altså, men tenkte det skulle være en SKIKKELIG stor oppmuntring) Men har bare bæsja i trusa siden, en uke siden... Idag står han rett foran øynene mine PÅ trampolina og bæsjer.. Jeg ble rett å slett kjempe lei meg, for nå tenker jeg; han er 3,5, vi skal ha lang ferie så NÅ skal støtet settes inn.. Det kan da ikke være såå feil? han er jo 3,5 år.. Jeg vet jo utmerket godt at de må være klar? Men det virker jo som han har veldig kontroll på det, har bæsja i do flere ganger OG er 3,5 år... Burde vi seriøst vente enda lengre? Hva synes dere? er det noen andre tips og råd vi kan benytte oss av? Vil veldig gjerne ha en bleiefri unge etter endt ferie!!!!

Fortsetter under...

ingen gode råd å komme med. Vil bare si at du ikke er alene. Gutten vår brukte 1 år på å slutte å bæsje i trusa. prøvde virkelig alt. Så du får bare bite tennene sammen og vente på at det går seg til. vi ble sånn ca 400 truser fattigere ;-)

hehe, regner med jeg ikke er alene, men jeg vil ikke være blant dem lengre :P hehe, jeg vil være en av dem som endelig har et bleiebarn mindre :P Det er i grunn ganske energitappende dette. Jeg prøver jo å ikke vise skuffelsen, men inni meg koker det fullstendig om dagen!! Jeg har jo virkelig gått inn for at NÅ skal det skje! Jeg kan godt bite tennerne sammen en stund, men om 3,5 uke skal jeg kunne åpne de igjen!!! ;)

hm..

vi brant trusene i ovnen vi..de han hadde bæsjet i. Ikke egentlig som noen straff,men fordi jeg ikke gadd å vaske en truse full av bæsj.

Han så to favoritt-truser gå opp i røyk. det gjorde såpass inntrykk at han begynte å bæsje på do. men mulig vi bare hadde flaks med akkurat den biten....

Det blir kasta noen truser her også, men det er noe han ikke har vært involvert i.. Hadde bare håpa han skulle bæsjet en gang i do nå før flere uhell. For da kan han få spiderman trusa som har ventet på han i snart et halvtår, OG bevitne at vi kaster den når det skjer uhell.. Hadde håpet på litt effekt da vi også... Jeg er bare SÅ innstilt på at i denne ferien SKAL det skje!!! ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...