Gå til innhold

dere med hund. Hvordan gjør dere det når det er kjempe varmt? Avkjøling?

Anbefalte innlegg

Hundene her vil ikke ut, ligger langflate inne og peser.. Drikker litt vann.. Passer på at alle dyra her har vann heletiden.. Har tatt ned "rullgardina" slik at ikke alt av sol skal komme inn.. og det står oppe 2-3 vinduer..

Går vi ut med hundene vil de bare inn igjen. Så før å si det sånn, så er det ihvertfall bedre og kjøligere inne enn ute.

Hva gjør dere?

Fortsetter under...

Annonse

Vi har hundegård med skyggeplass og hus, og en båt(egentlig sandkasse) fyllt med vann. Har en labrador, og de elsker jo vann. Bader hele tiden han. Drar og svømmer også for trimmens skyld.

Kaldt vann, vått hånkle over ryggen, bader med hunden,evt setter på vannspreder slik at han styrer "badingen" selv mens han er utenfor.

I bilen bruker jeg en batteridreven vifte og i hus bruker jeg en sånn bordvifte som jeg setter ned på gulvet.

drar og bader i havet. har vi ikke mulighet til det bruker vi å fylle litt kaldtvann i badekaret som han kan legge seg i (schæfer). han går fram og tilbake mellom badet og verandaen som han vil og elsker badekaret;) litt søl på badet siden han rister seg, men det tåler vi. Alt for å glede storegutten min

Jeg har 3 store svarte hunder og den ene plages helt ekstremt om sommeren. Jeg pleier som oftest å spyle de, gjerne masse vann på hodet. Når vi er på hytta vår så får de bade.

Ellers blir turene lagt til før kl 10 på morgenen eller etter kl 20 på kvelden. Det er helt nyttesløst å gå ellers.

Det finnes også kjøledekken man kan få kjøpt til hunder, mener de er fra Ruffwear.

Har schäfer. Sørger for at han alltid har kaldt vann tilgjengelig. Når vi drar bort er vann det siste vi fyller opp før vi drar og det første vi bytter ut når vi kommer hjem. Ellers er dørene åpne her så han kan gå ut og inn så lenge vi er hjemme.

Spyler med hageslangen en gang i blandt, ikke flere ganger om dagen. Dem kan få våteksem og da må hunden barberes.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...