Gå til innhold

Teoretisk; kan en baby overleve et fall på 14 trinn?

Anbefalte innlegg

Hun krøp mot trappa en gang trappegrinda var åpen ved en misforståelse, men hun stoppet heldigvis og det skjedde ingen ulykke! Likevel har denne episoden satt en stor støkk i meg. Trappa har som sagt 14 trinn. Den er av tre og svinger nederst. Føler at jeg nesten drepte henne den dagen, og ønsker nå å vite om det stemmer.

Fortsetter under...

kommer vel helt ann på hvordan hun faller...

broren min satt på en lekebil som man sparker fra med beina da han var litt over ett år, bestefar dro og glemte å gi lillebror hadeklem, å hadde også glemt å lukke døra i gangen, derme kjørte lillebror etter.... ned trappa på sikkert 17-20 tinn, det nederste trinnet var en dør (som var lukket)

det smalt godt kan man si..... fikk hjernerystelse og blødde neseblod, jeg var bare 6 år når det skjedde men jeg husker det godt!!

Glad vi ikke har noen trapper i huset som barna kan falle ned fra.

ellers ville jeg nok satt opp porter og husket å lukket dem........

Ene barnet mitt ramlet ned flere enn 14 trinn, i en gammel og bratt trapp fra en etasje til neste. Ikke et blåmerke engang. Greit ungen hadde på seg vinterdressen, men likevel.

De faller på en annen måte enn vi voksne. De gjør det på en mykere måte, slik at skadene som regel blir mindre.

Andre barnet mitt rullet utfor en trapp med avsats. Heller ingen blåmerker, og ikke noe annet galt.

hehehe.. må si jeg høres ut som ei mor som ikke følger med, men det er ikke helt tilfelle. Slikt kan fort skje, og jeg kan ikke være overalt. Andre voksne kan være de nærmeste til barnet, men de har heller ikke oppfattet hva som har skjedd der og da.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...