Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg endelig ferdig. Etter over 1uke uten sovn og flere turer til sykehuset pga maserier, dro vi opp på føden 31.mai med et mål. Jeg måtte få noe å sove på!

Ble undersøkt, var moden med 5cm åpning. Da ble det bestemt at vannet skulle tas dagen etter av gynekolog fordi tulla lå som en stjernekikker. De ville da vri ho ned riktig mens de tok vannet.

Jeg fikk et rom og en sovepille og gubben dro hjem.

Klokka halv to våknet jeg av rier. Var ikke i tvil om at denne gang skulle det bli fødsel. Ringte på jordmog og gubben som skulle ordne barnevakt og komme.

Vi gikk rett på ei fødestue og jeg fikk antibiotika i veneflon som planlagt pga GBS. Så var det bare å hive seg over lystgassen.

Allerede i tre halv fire tiden var det så godt som full åpning, men vannet var enda ikke gått og jordmor ville ikke ta det da tulla ikke var sklidd så langt ned i bekkenet og lå feil. Da spurte jeg etter epidural og det var greit siden det kunne ta litt tid hvis hun dreide den lange veien rundt.

Epiduralen ble satt og det var utrolig godt. Kjente fremdeles alle riene, men den verste ryggsmeren var borte.

Jeg stod litt i prekestol og prøvde å trykke litt forsiktig ved hver ri så tulla skulle skli nedover. Plask sa det plutselig rundt halv seks, og da gikk jeg rett opp i fødesenga og stilte meg på knæra. Ønsket å føde knestående.

Riene dabbet litt av, men jordmor sa det var vanlig rett etter vannet gikk før det virkelig satte igang igjen. Ganske riktig. Plutselig kom trykkriene og på snaue tre press var ei stooor tulle født. Hadde virkelig glemt hvor vondt det er når hode står å presser i åpningen. Men det er heldigvis fort over. Slapp unna uten å sy noenting og har vært super i form etter fødselen.

Er glad det er over nå, selv om det på en måte er litt vemodig å aldri skulle oppleve noe så fantastisk igjen. Nå har vi tre fantastiske jenter og gleder oss til å følge de resten av livet:-)

Tulla var 4395 og 50 lang og har enda ikke fått noe navn;-)

Lykke til til alle dere som venter, fødestøv sendes:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!! :D

Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstått og med lille, store tulla:) Gleder meg selv til vel overstått;) Får du sovet noe, da?? Lykke til med alt videre:)

Skrevet

Takk for det dere. Får sove litt på dagtid og litt på natta nå. De sover jo mye de små. De er gull de hormonene man skiller ut når man ammer. Tror man kan sovne hvor som helst når muligheten byr seg;-)

Forandringfryder jeg kan ikke se hva du har skrevet.

Ellers lykke til til dere også, det er en fantastisk følelse å få den lille etter den lange ventetiden. Kan stirre meg ihjel på den fantastiske lille skapningen

Skrevet

Så rart!

Det hender innimellom at det jeg skriver blir borte hvis jeg poster fra iPhonen...

Tja, hva skrev jeg da... :o)

Gratulerer masse med tulla!

Så godt for deg å endelig være i mål etter et svangerskap med vel mange utfordringer! :o)

Nå må dere kose dere masse, og bare nyte dagene.

Stor klem

Skrevet

gratulerer så mye med jenta!!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...