Gå til innhold

Verdens beste barnehagedamer, avslutningsgave.

Anbefalte innlegg

Nå skal 5 åringen snart slutte i barnehagen for å begynne på skolen. Jeg er egentlig litt usikker på hvem av oss som kommer til å savne barnehagen mest jeg. På avd. hans er det 4 SUPRE damer som jobber. Damer som har jobbet der i mange mange år og blir der til dem blir sparket ut. Dem er kjempe flinke til å finne på ting med ungene. Har prosjekter og ting gående så og si hele tiden. Jeg er veldig klar over at vi har vært super heldig og fått gutten på "riktig" avd..

Når jeg snakker med dem prøver jeg å huske på å rose dem når det er noe som har vært veldig bra. Noen episoder har det selvsagt vært, som at dem satte gutten med gips i fuktig sand i sandkassa, gipsen måtte selvsagt forsterkes.

Trenger noen tips til hva jeg kan finne på i avslutningsgave til dem.

Har lyst til at det skal være noe som sier litt om hvor fornøyd vi er med dem.

Fortsetter under...

Jeg var barnehageassistent i et år og dette året fikk jeg spesielt god kontakt med en liten jente i gruppen min. Da jeg sluttet fikk jeg et dobbelt kort med et kjempefint bilde av jenta, der foreldrene hadde skrevet et slags takkebrev. Litt om hvor mye jeg hadde betydd for dem og for jenta deres i det året vi hadde hatt sammen, med noen anekdoter fra året. Det satte jeg veldig pris på, og jeg tar fremdeles kortet frem innimellom.

En annen presang jeg fikk av en liten gutt som var innom oss noen måneder før han byttet barnehage var noen kjempesøte kjøleskapsmagneter.

Jeg tror at uansett hva du finner på blir det nok satt veldig pris på. Jeg synes et slikt kort kan være en veldig god idé, for det er noe personlig som ikke tar særlig stor plass og som man tar vare på. I tillegg kunne du kanskje gi blomster, en fin telysestake fra hadeland glassverk, gavekort (på alt fra bøker til klær) eller kanskje et fint kaffekrus?

Jeg kjøpte en "velværepakke" til de ansatte da gutten min sluttet og det ble satt veldig stor pris på, den inneholdt bl.a en eksklusiv såpe som luktet godt, en god håndkrem o.l. De snakket om den gaven hver gang jeg møtte de i lang tid etterpå :)

Jeg hadde også satt pris på et personlig kort, så ideen til MillaLilla var god synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...