Gå til innhold

Sliten etter over 4 år som prøver. Noen oppmuntrende gladhistorier?

Anbefalte innlegg

Vi har vært ufrivillig barnløse i over 4 år. 6 AIH, 2 ICSI. Er nå ruger på dag 8 etter siste IVF. Føler dessverre ikke at det går veien denne gang heller.

Er så sliten av å være barnløs nå, det tapper meg for all energi.

Er det noe som har holdt på LENGE og som har vært igjennom flere IVF-forsøk, som har en gladhistorie å komme med? Kjenner jeg trenger litt motivasjon:-)

Jeg har aldri vært gravid.

Fortsetter under...

Hei,

d er en skikkelig stor påkjenning dette her. Tror nok ingen som ikke har vært i samme situasjon egentlig klarer å forstå helt.

Samboeren min og jeg har vært prøvere i litt over 4 år. Etter et år med pergotime og uttallige blodprøver ble vi til slutt henvist til fertilitetsklinikken i Haugesund. Jeg har pcos og er overvektig og måtte derfor gå ned en del kg før vi fikk starte første forsøk. Dette var høsten 2009. I slutten av januar 2010 hadde vi 1.ivf-forsøk. Dette endte (som jeg egentlig hadde trodd på forhånd) med negativ test.

I mai 2010 var det klart for 2.forsøk. Jeg var nok litt mer positivt innstilt da og trodde at denne gangen kom det til å gå. Testdagen kom, og nok en gang viste clearblue digital ikke gravid. Det var en skikkelig nedtur og jeg ble ganske så motløs. Pga sommerferie måtte vi vente til høsten før vi kunne starte med siste ordinære forsøk. Opprinnelig skulle dette være i sept. og denne gangen skulle jeg få prøve kort regime. Siden jeg er lærer i ungdomsskolen og ønsket å få en god start på det nye skoleåret, ba jeg om å få flytte forsøket til neste syklus. Det var i orden og da mensen kom i begynnelsen på oktober var jeg veldig klar og motivert for et nytt forsøk.

Hele opplevelsen av forsøket var annerledes denne siste gangen. Alt skjedde så mye raskere når en slipper nesespray med nedregulering. Jeg var utrolig spent på uttaket. Det var som forventet like vondt som tidligere (selv om jeg de to siste gangene har fått ekstra smertestillende), og vi fikk ut omtrent like mange som tidligere. Jeg krysset bare fingrene for at minst to egg måtte klare seg og være av god kvalitet. Så fikk eventuelle fryseegg komme som en bonus. To egg av kjempekvalitet ble satt inn et par dager senere og etter et par nerverpirrende uker, viste CB digital for første gang hos meg kun ordet gravid!

Så nå sitter jeg her, 34 fullgåtte uker, kjenner spark fra ei lita prinsesse i magen og slapper av etter å ha malt barnerom i rosa og hvitt i dag. Det hele er på mange måter ganske så uvirkelig...

Jeg skal krysse fingrene for at testen din lyser positiv og at det snart er din tur. Tredje gang gjelder skal du se :o)

Vi har prøvd i 3 år, og kjenner at det har vært slitsomt ja... Hatt 3 forsøk, 2 ferske og 3 fryste. På det 3 og siste fersk forsøket kom det faktisk 2 streker, trodde ikke mine egne øyne. tok en til for å være sikker, og den var likeså. Dagen etter måtte jeg ta min siste, og da var begge strekene skikkelige tydelige:) Trodde heller det aldri skulle skje, men sitter her nå 5 uker på vei og alt er helt fantastisk. Er alltid håp !! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...