Gå til innhold

Barbie sprøyten..

Anbefalte innlegg

I mange år har jeg misundet søsteren min som hvert år ble utrolig brun med lite soling. Jeg følte meg bestandig som en bleikfis iforhold til henne og syntes det var urettferdig at hun skulle ha arvet vår fars "brune" gener, uten at jeg også kunne fått endel av godene.

I går fant jeg ut at hun i flere år har brukt den såkalte "barbie sprøyten". Jeg vet såvidt noe om dette, har kun hørt at den skal gjøre deg brun, kåt og slank, så jeg leste meg litt opp på det hele.

Det er vistnok lite vist om dette, men det er nettop det forskerne mener gjør bruken av det så farlig.. nettop at man ikke vet. Eller er det ufarlige bivirkninger som blåe lepper, fregner og markerte føflekker.

Det gjør meg en smule bekymret at hun bruker det, i og med at det er så lite vist om den. Derfor tenkte jeg å spørre her om noen har erfaringer med denne? Bør jeg bekymre meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143293041-barbie-spr%C3%B8yten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg kjenner godt tok dette for noen år siden. Hun fikk en kjempestor allergisk reaksjon, hovnet opp overalt, spesielt i ansiktet. Hun hadde verdens styggeste utslett som varte i over 2 mnd.....det er noe av det ekleste jeg har sett!

Senere har hun tvilt på om det var sprøyten som forårsaket dette siden hun har utviklet mange matallergier som hun tidligere ikke har hatt, og har hatt endel allergiske reaksjoner med utslett fra matvarer. Hun tok derfor sjansen på en ny sprøyte i fjor. Hva tror dere skjedde? Akkurat det samme som første gang, bare i verre utgave. Hun har fått arr etter utslettet, og ser virkelig ikke ut i ansiktet.

en jeg kjenner brukte dette for en tid tilbake. hun er rødhåret og veldig hviti huden. men hun brukte mye mindre dose enn hva som er normalt å bruke, så hun fikk bare en gylden fin farge=)

en i klassen min bruker dette ofte og er helt lilla, tilogmed i hodebunnen er hun lilla.. ser ikke bra ut i det hele tatt! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...