MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Dette blir hans første sko, og har hørt at det er veldig viktig at det er en bra sko. Men nå som det er sommer, tenker jeg at det blir kanskje varmt å gå med vanlige sko, burde jeg kjøpe noe sandal lignende sko kanskje? Noen som har tips å komme med ? =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Det beste for barnet er egentlig å gå mest mulig barbeint nå på sommern=) les mer her; Helst barbeint Musklene i føttene blir sterke dersom barnet går mye barbeint. – Det er kjempefint at barn går uten sko når de begynner å gå. Skoene er ofte mer til hinder enn hjelp. Jo mer barbeint barna går om sommeren, dess bedre er det, sier barnefysioterapeuten. Jo mer barna går i ulendt terreng, dess sterkere muskler og bedre balanse får de. – Den overdrevne redselen for at barn skal fryse på beina inne er totalt ubegrunnet. De fleste barn er heller for varme, enn for kalde når de beveger seg inne, forklarer skofaglæreren. Den første skoen Barnets første sko bør ha en fast hælkappe, gå høyt på ankelen og sitte godt på foten. La barnet gå mest mulig barbeint, eller med sklisokker. Ikke bruk sko før det er nødvendig. Det kan hemme de første skrittene. Den første skoen kan med fordel være i skinn, ha fôr i skinn, eller ekte naturmateriale, som bomull. Billige eller dyre Du kan finne gode sko blant de rimeligste skomerkene, mener barnefysioterapeuten. Hun sier det også finnes dårlige, dyre sko. Sannsynligheten er likevel stor for at du får en bedre sko, hvis du legger litt penger i det. – Jeg mener de dyreste er de beste, selv om du kan finne rimelige sko som er høyst brukbare, sier skofaglæreren. http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article470902.ece
AlmaN Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Det er viktig at skoen passer til den typen fot barnet har. Ta derfor barnet med i butikken og få de som jobber der til å hjelpe til med å velge sko med riktig fasong. Inne trengs det sjelden sko, men tynne skinntøfler er fint hvis de er litt kaldt for å gå barbeint. Sikkert lurt å ha et par sandaler til sommeren, da med fast helkappe. Hvis småen kan gå og kommer til å gå en del ute vel å merke.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Måtte bare avverge en liten søskenkrangel her hehe, men det jeg skulle si var at storesøster begynte ikke å gå før til høsten, så da brukte jeg bare Stonz til henne, men det er vel kanskje ikke det beste nå i varmen.. så hadde minsta gått allerede nå i sommer, tror jeg nok at jeg hadde kjøpt et par av disse "gymsokkene" de har på H&M, de med slik myk skinnsåle under, for å etterligne mest mulig "barbeint"-følelsen, og la baby slippe harde, klumpete sko nå i starten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Og de myke skinntøflene man får kjøpt på bl.a Name It er også fine =)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 De sokkene med skinn under fra H&M fungerer skikkelig dårlig her, så de har vi kastet eller gitt bort. De sklir rundt foten hele tiden. Har forsøkt flere størrelser. Vi hadde tilfeldigvis noen posesko som fulgte med en vinterdress, så vi brukte de i starten, men nå har han fått sine første sko. Han går ikke selv, men han står og går rundt lekestativ osv når vi er ute, så jeg syns det var greit å kjøpe sko nå. Inne bruker han bare sokker. Vi kjøpte Ecco-sko. De er dyre, men vi prioriterer det den første tiden. http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/barn/infants/750011/56846/detail.do Den puster bra, men vi kommer til å kjøpe et par sandaler senere i sommer/ evt. når han går skikkelig. Vi tar av skoene når han sitter i vognen og i bilen likevel, så han rekker jo ikke å svette ihjel. Det er viktig å kjøpe sandaler med hel tå hvis barnet fremdeles krabber. Jeg syns selv det er vanskelig å velge riktige sko. Det er jo så mange dyre sko! Og prisen bør ikke bety at kvaliteten er bra. Så jeg har valgt Ecco fordi det er et merke jeg er godt kjent med. Jeg har mange Ecco sko selv. http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/barn/infants/index.jsp;jsessionid=74BA8174607319538F880222BABB4941.a02
kinaputten Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 jeg kjøpte minis første sko idag. det er noen myke skinnsko fra Camper, skikkelig søte og gode å tygge på Han får nok ikke mye bruk for dem her i varmen, men vi skal til Norge i sommer og da må han ha sko.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Her har gymsokkene fra H&M funka helt ypperlig, så det kommer sikkert litt an på foten. Her er skinntøflene fra name it som er veldig gode synes jeg- har brukt de mye som tøfler både hjemme og i barnehagen, og de kan sikkert funke greit som sko på veranda/ gressplen også; http://nameit.bestsellershop.com/NO/tilbehor/mini-yo-slippers/329360/329361 Sko til barn er DYRT, og det dumme er at de holder bare noen få måneder før de blir for små også..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2011 Takk for mange svar =) Det blei ecco sko, eller sånne sandaler da med høy kappe bak. Skodamen sa det var bedre å ha sandaler nå som det er så varmt, og heller bruke sokker oppi hvis det skulle bli litt kaldt en dag (og i begynnesen for å hindre gnagsår..). Syns ikke det var så gal pris på dem, 550kr. Mulig de ordentlige skoene er dyrere da. Sikkert kjempe bra å la de gå barbeint, men min vil helst gå selv og overalt, og det er dumt å la han gå barbeint på varm asfalt eller flisete terasse , au au !! Ang de gymsokkene fra hm, de har vi , men lillegutt liker ikke å ha dem på seg. Han bare drar i dem, og jeg ser selv at de sitter litt feil på foten hans, så sikkert ikke noe behagelig å ha på seg. Men det er nok forskjell fra unge til unge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå