Gå til innhold

Hvordan hadde Dere reagert??!

Anbefalte innlegg

Dattera mi på 20 mnd har akkurat begynt på barnehage, jeg er langt ifra fornøyd med barnehagen(har søkt ny bhg), men vet ikke når hun får plass:(

saken er at hele barnehagen var på tur til bondegård som ligger ett lang stykke unna bhg(kjørte med t bane), Jeg hentet henne når de var tilbake og når jeg kom hjem å skulle skifte på henne så jeg en kjempe stor gul brun flekk på buksa som var på rumpa og hele ryggen på body og selve strømpebuksa, først trodde jeg at hunb hadde tisset på seg eller no, nmen når jeg luktet på det så var det uten tvil kaffe! baåde buksa strømpa og bodyen hadde tørket.flekken var på hele rumpa og oppover neste hele ryggen.! jeg fikk veldi vondt av lille jenta mi som hadde gått rundt i kalde våte klær og ingen har sett det?? og hvordan kan dette ha skjedd likksom??kaffe ??blir frustrert og samtidig så lei meg, skal ta det opp med de voksne på fredag siden dette skjedde idag. hvordan hadde dere reagert på dette??

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143292963-hvordan-hadde-dere-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker meget for svar!!

Nå har jeg snakket med de to ansatte på avd(avdelings leder var ikke tilstedet). Jeg beg med å spørre hva som skjedde på turen, jeg rakk bare å si det så sa begge sånn litt flaut kaffe? Så sa jeg ja kaffe at jenta mi hadde dert over nesten hele ryggen osv.. og de forklarte seg med at ja avdelings lederen klarte å søle det oppi vogna mens hu drev å kjørte på dem på vei til turen og den var lunkent/kald osv, og da jeg spurte om at hvorfor de ikke hadde skiftet på lille jenta mi så hadde de selvsagt ikke tatt med skift!! og beklaget for det, men jeg er sjokkert over at hvordan kan tre voksne fortsette turen med t bane reise på over halvtime når de vet at to unger(fikk vite at en til som satt sammen m dattera mi oxo fikk det på seg) har blitt GJENNOMVÅTE av kaffe???jeg blir så lei meg med tanke på lille jenta mi og den andre lille ungen!!:( De mente oxo at det var ikke mye bare litt osv, men da sa jeg klart ifra at det var MYE!! Når en unge blir gjkennomvåt på body strømpa og bukse og har det på hele rumpa og oppover nesten hele ryggen mener jeg er MYE! Jeg skal snakke med avd leder oxo, men hva synes Dere hvordan jeg skal snakke med henne?Vil ta opp med henne hvoirfor De fortsatte turen, en voksen kunne komme opp med ungene og skiftet og tatt dem igjen??hva tenker Dere? når De skal på en tur langt bort. takker for alle svar!!

Jeg tenker at det er sånt som kan skje.

Jeg hadde nok hatt litt vondt av jenta mi, men det gikk nok bra.

Sannsynligvis var det et engangstilfelle og at de har erfart at kaffe og å trille vogn kanskje ikke hører sammen.

Jeg hadde ikke blitt sint på noen av de ansatte for denne episoden, men kanskje litt skuffa inni meg.

Nå som du skal snakke med leder, ville jeg bare sagt at du har fått en forklaring på hva som skjedde, at du i framtiden gjerne vil ha slike beskjeder når du henter henne, så du slipper å lure hjemme til neste dag, og komme med forslag om å ta med ekstra klesskift når de er på lengre turer.

Du kan jo si at du er litt bekymret for om det er vanlig rutine for de ansatte å gå med kaffe i nærheten av små barn, slik at de kan risikere å få skader.

Jeg ville ikke laget noe stort nummer ut av det hvertfall. Det kommer garantert ikke til å skje igjen;)

Hadde reagert på hendelsen, og tatt det opp med personalet. Men dette var en engangs foretredelse, vil jeg sterkt tro. Har selv vært på tur med mine barn, og glemt skiftetøy. Så en av ungene har vært bløte resten av turen, etter å ha vasset litt langt ut i vannet. Turen har selvfølgelig blitt litt forkortet, men det var kanskje litt vanskelig i deres barnehage visst de var avhengig av t-bane osv.

Vil bare selv si at jeg var veldig lite fornøyd med barnehagen, da eldste mann begynte i barnehagen. Fant hele tiden MYE å klage på, og syntes det var helt forferdelig å sende han i barnehagen. Dette ga seg etterhvert som jeg klarte å gi litt slipp på den tanken at jeg skulle ha full kontroll over hva han gjorde, spiste osv. hele tiden.

Etter ett år hjemme med faste rutiner, fast mat, og full kontroll, var det veldig vanskelig å gi litt slipp på dette. Men det ble bedre etter hvert :D

Annonse

Det var jo utrolig flaks at kaffen ikke var så varm at ungene endte opp med brannskader, da! Synes faktisk det verste her er at de kløner rundt med glovarm drikke når de skal passe ungene. Skjønner godt at du reagerer. Klart at det går an å glemme skift, men det går også an å gjøre noe med det. Og det ville også være naturlig å si ifra til deg etterpå. Men det ble kanskje for flaut for dem?

Det her skal IKKE skje!!!! I bhg der vi jobber er regelen at kaffe/varm drikke skal nytes i pausen eller ved matbordet. Det ser temlig dumt ut at en bhg ansatt drikker kaffe mens de er med barna, OG det er ikke trygt i tilfelle noen skulle søle - som i dette tilfellet!! Håper du får plass i ny nhg snart!

Jeg jobber selv i barnehage og har ALDRI kaffekoppen med meg ut eller sammen med barna! Kaffe og barn hører ikke sammen. Hva hver enkelt foreldre gjør hjemme er opp til de, men er man på jobb kan man drikke kaffe i pausen!

Det var helt sikkert bare flaks at den kaffen var kald. Og drar de på tur med bleiebarn uten skiftetøy??

Jeg skjønte ikke helt om denne dagen alene var nok til at du byttet barnehage. I såfall synes jeg du overdriver litt, men jeg mener du bør ta opp dette. Men jeg tror du har mer igjen for å ikke angripe dem, men få fram hva som har skjedd og forklare hvorfor du reagerer slik på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...