Gå til innhold

Legalisering av Cannabis

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det blir eller mindre missbruk av å legalisere, det er faktisk enklere i dag å få tak i dop en å få tak i lovlig sprit. Men forskjellen ville nok være at hasjen ville vært rent, og ikke blandet med alt mulig annet rart som det man kjøper på gata. Ved å legalisere kan man faktisk ha litt kontroll på bruk og missbruk, og det vil være enklere å kartlegge bruken og vanene.

Men det er selvfølgelig ulemper med å legalisere også, jeg synes det er veldig vansklig å bli enig med meg selv om jeg er for eller i mot. Hasj og cannabis i seg selv er ikke farlig for en voksen person hvis det ikke er snakk om missbruk, det er også mindre vanedannene enn røyk og alkohol. Men for yngere mennesker kan cannabies og hasj være skadelig, fordi de ikke har en ferdig utvikllethjerne eller kropp. Disse stoffene sløver hjernen, og det er veldig uheldig for en som er i utviklingsfasen. En ung person med dårlig dømmekraft har kanskje lettere for å missbruke et slikt stoff, siden det er relativt mildt og man blir ikke fyllesyk e.l.

Jeg faktisk glad for at denne rapporten kom opp, selv om jeg ikke er enig i alle punkter. Men den påpeker noe som er ganske viktig, den narkotikapolitikken vi har i dag fungerer ikke! Den har aldri fungert! Den fungerer bare for de som nekter å se hva som rører seg i samfunnet, og lever kun i sin egen boble.

Fortsetter under...

Jeg bodde sammen med en som røyka, hver dag, og han sov så godt at. I tillegg så er han en av de jeg kjenner som har minst fravær fra jobb, finnes ikke aggressiv heller.

Røyker ikke selv, men jeg kan da mene at hasj bør legaliseres, eller hvertfall avkriminaliseres. Kanskje folk kunne få dyrke til eget bruk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...