Gå til innhold

Legalisering av Cannabis

Anbefalte innlegg

Her har jeg sakte men sikkert følt mer og mer skam fordi jeg røyker. Høybråten har gjort at jeg føler meg som en kriminell:P

Jeg skjuler lasten min så godt det går, røyker ikke utenfor kjøpesenter eller med barnevogn. Og ikke minst - skjemmes over å kjøpe røyk! Synes det er best å kjøpe fra automater, da jeg slipper å si hva jeg skal ha høyt, slik at de som står bak meg slipper å få elendig inntrykk av meg.. Jeg er inneforstått med at jeg må slutte snart.

Folk mumler at om 10-15 år er det forbud mot tobakk..

Og så mener plutselig Torvald Stoltenberg og Co at man skal legalisere Cannabis. Er ikke det en slags tobakk da?

Kjenner en 20 åring som hasjet i helgene. Plutselig hasjet han litt i matpausen på jobben en mandag. Han innrømte at han ikke klarte stå imot. Det ble verre og verre, for han måtte ha hasj hver dag. I dag sitter han i fengsel for drap (hagle). Var selvfølgelig påvirket av dop.

Hvor mange flere slike kan det bli hvis dop blir legalisert?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143292763-legalisering-av-cannabis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer garantert til å bli flere slike hvis den dritten blir lovlig. Det er enkel logikk! Jo flere som har lett, og lovlig, tilgang, jo flere kommer til å bruke det.

Blir hasj legalisert så rømmer jeg landet, for et slikt simpelt samfunn skal jeg ikke være del av!

"Kjenner en 20 åring som hasjet i helgene. Plutselig hasjet han litt i matpausen på jobben en mandag. Han innrømte at han ikke klarte stå imot. Det ble verre og verre, for han måtte ha hasj hver dag. I dag sitter han i fengsel for drap (hagle). Var selvfølgelig påvirket av dop. "

– Eh, sånn virker ikke Cannbis. Det er ikke fysisk avhengighetsdannende, og man blir heller ikke aggressiv av det.

Tviler på at folk som blir aggressive *kun* røyker cannabis... Men, siden andre stoffer ikke slår ut på tester særlig lenge, i motsetning til cannabis, så er det jo greit å påstå at man kun har røyka...

Jeg røyker ikke selv, bortsett fra sigaretter, men jeg foretrekker folk som røyker framfor de som drikker. Nettopp pga at røykere er mye roligere, og de jeg kjenner viser aldri aggressive tendenser... Ikke blir de alldeles fjerne heller, man merker ikke noe særlig på dem. Muligens fordi det er voksne folk i vanlig jobb, med helt vanlige liv....

At noen blir aggressiv eller voldelig i cannabisrus, tror jeg absolutt aldri jeg har opplevd. At noen blir aggressiv eller voldelig i alkoholrus er til sammenligning svært vanlig.

Cannabis er ikke problemfritt, men det er faktisk en svært snill rusgift, sammenlignet med mange andre ting. Ikke minst er den legale og allment aksepterte alkoholen langt verre, både hva gjelder avhengighet og handlinger i rus.

Man blir da ikke voldelig av å røyke cannabis! Alkohol burde heller vært forbudt da! DET kan man fort bli avhengig av.

I Nederland er jo cannabis lovlig, se bare på hvor lite kriminalitet det er der, så ikke kom å si at det er pga av cannabis at denne hagleepisoden skjedde nei.

JEg røyker verken sigaretter eller cannabis, men jeg syns det er helt greit at det blir legalisert.

Annonse

Syns det er helt idiotisk at mange her inne (ja, på et BARN-IMAGEN forum eller DIN-BABY forum) sitter å forsvarer hasj/cannabis osv.. Lurer på hvorfor ingen har kommet å hentet barna deres allerede, sånn mange av dere skriver høres det ut som om det er det mest normale som finnes, å røyke hasj/cannabis! Håper ikke det er en del av deres hverdag!

Jeg behøver kanskje ikke si at jeg håper ALDRI det blir lovlig....!

10:57

Du drikker kanskje ikke alkohol heller du da? Det er mer skadelig på sentralnervesysteme en moderat røyking er. Og som sagt i fler innlegg, man blir ikke agresiv av å røyke. Når det er sagt så er jeg heller av den som tar meg et glass vin og jeg har aldri røyket så man trenger ikke å si at noen burde komme å hente barna mine!! Selv om jeg faktisk er for legalisering. Jeg vet om folk som røyker, har jobb fungerer fint i hverdagen, min far er alkoholiker og det er lenge siden han fungerte i hverdagen desverre!

Jeg skrev lenger opp her at jeg kun røyker sigaretter, men jeg ser likevel fordelen ved legalisering... Alle dem som nå kjøper av langere, de ville sluppet å være kriminelle, og å oppsøke kriminelle... Ikke rart folk blir paranoide av røyking, når de vet at de risikerer jobb og mye annet...

Si at det er lite hasj eller marihuana å få kjøpt, men langeren din har piller eller pulver i stedet, en del vil kanskje la seg friste til å prøve det i stedet?

De jeg kjenner som røyker(5-6 som jeg kjenner godt) er i full jobb, i alderen 35-43 og noen av de har store barn. Har aldri sett dem "uttafor" og uten kontroll over seg selv. De som ikke tar helt av har da mye mer kontroll over seg selv enn de som drikker...

Og ang vold. Det er ikke hasjrøykere som slår ned folk i drosjekø på lørdagskvelden. Det er ikke folk som *kun* ruser seg på cannabis som banker koner og barn. Da ville de i tilfelle gjort det uansett om de rusa seg eller ikke... Folk som drikker alkohol derimot...

Og hvorfor skal man miste barna sine fordi man mener at hasj bør legaliseres? Mange som mener det uten å bruke det selv, i likhet med meg... Jeg liker generelt ikke å ruse meg, men kan ta et glass vin eller to en sjelden gang i blant.

Ingen som skriver at det er det mest normale som finnes. Dette handler ikke om noe annet enn å vite noe om det man diskuterer.

Den der historien om 20-åringen som røyket litt i helgene, for så plutselig å begynne å røyke på jobb fordi han ikke greide å la være, før han i neste øyeblikk sitter inne for drap... Man trenger ikke røyke selv eller være tilhenger av legalisering for å synes at denne historien høres helt vill ut. Alle som vet noe om cannabis og hvordan cannabis virker, skjønner at det er noe som skurrer her.

Men det er jo en kjent sak at når man først har prøvd ut noe f.eks hasj/cannabis, er det lettere for å gå over til annet drit! Eksempelet som noen over her skriver da; Langeren er tom for hasj, men har massevis av annet snacks du kan få prøve deg på!

Eksen min røyka hasj og var avhengig, og hvor er han i livet nå? Han sitter på nav, røyker sikkert like herlig mye nå idag..

Annonse

Jeg kjenner et vell av mennesker som røyker cannabis fast. Det er alle slagt type mennesker, noen har barn, andre ikke. Noen er sosialklienter, noen er uføre. Men jeg kjenner også leger (3stk), tannleger (2st), en psykolig, en journalist (i en av norges største aviser), sykepleiere (2), lærere (4), en prisvinnende forfatter, en sosionom +++ som alle røyker hasj, noen hver dag, noen bare i helgene.

jeg er ikke for legalisering av hasj.

får den det først legalisert vil det bli for lett å fa fatt i det og bruke det som " medisin".

skal det da være lovlig å røyke hasj i gatene? bussskurene osv. er ikke intresert i å puste inn hasj.

vel, det står folk å røyker i busskurene også, jeg er ikke interessert i å puste inn vanlig sigarettsrøyk heller og da stiller jeg meg heller utenfor skuret. MEn vet du hva? De fleste røykere står ikke inni busskuret å røyker, de tenker faktisk på andre, tror du ikke de som røyker cannabis også ville stått utenfor busskuret? Og hvis det en gang skulle skje at noen røyker i busskuret og du ikke var interresert i å puste inn cannabis røyken, kunne du ikke da stått utenfor skuret de få minuttene?

LITT går det an å tenke selv også eller hva 11,40?

tenke litt?? det er snakk om å legalisere hasj...

jeg ser virkelig ikke det positive i det.. hvorfor skal jeg stå utenfor busskuret når de er de som røyker?

burde vert forbud mot å røyke på samleplasser og andre offentlige plasser.. det gjelder all røyk.

Det er merkelig at personer som ikke har noen som helst peiling uttaler seg så bastant. "når dealeren er tom for cannabis, så har han annet snacs osv"

For det første, en som dealer hasj dealer mest sannsynlig ikke noe annet enn det. En som dealer kokain, dealer mest sannsynlig kokain og anfetamin, kanskje extacy også osv.. Men det er ikke sånn at en dealer er en magisk mann med en stor kåpe full av dop og tyvgods.

De fleste som selger hasj, selger i forholdsvis små menger for å dekke sitt eget bruk, spe på litt bi inntekt osv.

En annen myte: man blir ikke aggresig eller avhengig av hasj??

Prøv å sov ved siden av en som bruker hasj mere enn ett par ganger i uken, f.eks hver kveld i en uke.. han/hun sover ikke, han/hun svetter som en gal, svetten lukter ekkelt og kjemisk, og personen er aggresiv, sur, gretten, tankefull, fjern i flere dager etterpå.

Det er så mye tullete myter ang cannabis, men de sidene jeg har sett er mere enn nok negative til å for meg se på dette som ett like så farlig stoff som kokain og amfetamin,. Jeg kjenner desverre mange hasjrøykere, og jeg kan si at 90% har en form for angst, 90% av de skjuler dette for kjærsten/kona som tror de har sluttet, og 90% av de kommer aldri til å klare å slutte!!!

"Men det er jo en kjent sak at når man først har prøvd ut noe f.eks hasj/cannabis, er det lettere for å gå over til annet drit!"

Det er en kjent sak på grunn av et fullstendig uholdbart resonnement, som går omtrent sånn:

==

- De fleste som bruker harde rusgifter, oppgir at de røykte hasj før de begynte med andre stoffer.

Konklusjon: Hasjrøyking fører til bruk av hardere stoffer.

==

Problemet med dette resonnementet, er at man lar være å stille det eneste spørsmålet som er interessant for å kunne si noe om hvorvidt cannabis leder til hardere stoffer eller ikke: Hvor stor andel av dem som prøver hasj går senere over til hardere stoffer?

At de fleste som bruker harde rusgifter prøvde ut mildere rusgifter først, kan vel ikke overraske noen som helst. Man kan bruke akkurat samme resonnement for å argumentere for at øl og sigaretter fører til bruk av hardere narkotiske stoffer. Eller for den saks skyld at brus og potetgull gjør det. Jeg er 100 % sikker på at så godt som alle som i dag bruker heroin, hadde prøvd potetgull før de satte den første sprøyta.

--

Ellers er du inne på noe av det viktigste til at NOEN går over på hardere stoffer i innlegget ditt: "Langeren er tom for hasj, men har massevis av annet snacks du kan få prøve deg på!"

Et av problemene med cannabis er nettopp dette at det er ulovlig, og at man er nødt til å oppsøke et kriminelt miljø. Hvis marihuana var legalisert, og de solgte det på polet, ville du neppe få tilbud om "annet snacks" når de var utsolgt.

--

Jeg er forøvrig ikke tilhenger av legalisering. Men jeg synes diskusjonen omkring cannabis er så proppende full av kunnskapsløshet og feilslutninger, at jeg ikke kan la være å blande meg.

"For det første, en som dealer hasj dealer mest sannsynlig ikke noe annet enn det. En som dealer kokain, dealer mest sannsynlig kokain og anfetamin, kanskje extacy også osv.. Men det er ikke sånn at en dealer er en magisk mann med en stor kåpe full av dop og tyvgods."

– Har selv røyket en del tidligere i livet, og min erfaring er at de som solgte som oftest også var de som var gladest i å bruke, og at de på ingen måte begrenset seg til ett stoff. Det er ikke sånn at de som bruker amfetamin, kokain, piller eller heroin aldri rører hasj. De handler med alle sorter, og de handler også gjerne større kvanta enn "hobbydealerne", slik at de oftere har noe å selge.

12:29

Det er ikke tullete myter det akkurat. Det er dumme uttalelser fra folk som faktisk røyker seg skjeive og ikke ser hvilke effekter det har på verken seg selv eller dem rundt dem!

Idioter kalles det. Må jo være det for å i det hele tatt begynne eller å forsvare sånn dritt.

heheh..ja for du hørtes ut som du hadde mye mer peilig 12.29..eller ikke?

si at dealeren din er tom for cannabis, og ja si at han kun selgr cannabis som du mener de gjør, tror du ikke den cannabis dealeren har mange bekjennskaper som selger andre stoffer og kan tilby istedet for?.

Myte? Aggresiv av å røyke hasj blir man ikke, ikke aggresiv i den forstand at du blir voldelig slik f.eks det er lett å bli av alkohol. Man kan bli irritert og gretten, den er jeg enig i, men da snakker vi om de som røyker MYE hasj og som kanskje ikke har noe for øyeblikket eller prøver å slutte.

Selvfølgelig blir du avhengig av hasj, på lik linje som du blir avhengig av vanlig sigarettrøyk.

Hvis en person er avhengig av hasj, svetter han ikke når han sover fordi han har røyket hasj. Har han derimot røyket hasj veldig lenge og IKKE røyker en kveld, SÅ kommer han til å svette osv.

Poenget her er vel at de som røyker hasj hver dag er ikke mer agrresive enn de som ikke røyker. Men skal de slutte å røyke, da blir de fort irriterte og har ei kort lunte. Men det blir de feste somslutter med vanlige sigaretter også da.

Mannen min røyket hasj i 13 år han før han sluttet da jeg ble gravid, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om her ja for jeg har levt med det i flere år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...