Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde grøt av sammalt hvete i dag til mini, bløtla over natta og kokte opp like før servering og blandet med mme og olje+sviskemos og mini som er et matvrak elsket det (sjokk) :D

Var faktisk mye lettere å lage grøten selv enn jeg hadde trodd.

Andre som lager grøt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat oppdaget hvor enkelt og godt det er med hjemmelaget havregrøt... Mini på 6 mnd kan ikke spise gluten, så utvalget av ferdiggrøter er begrenset. Heldigvis er det ingen kunst å koke havregryn og vann i åtte minutter og så gi dem en runde med stavmikseren for å få den glatt og fin! Det klarer til og med bedagelige mødre som meg... Tilsatt litt sviskesaft og/eller blåbær er den superpopulær her i huset!

Skrevet

Har prøvd hjemmelaget havregrøt, men det falt IKKE i smak. Tror det kanskje har noe med konsistensen å gjøre - grøten blir liksom litt slimete, og det blir jo ikke ferdiggrøtene. Kanskje jeg skal prøve andre varianter?

Skrevet

Bruk havremel i stedet for havregryn så unngår du den slimete konsistensen.

Når jenta startet med grøt så laget jeg grøt av hirse og/eller havre. Kokte grøten på vann og tilsatte MME når den var litt avkjølt. Jeg laget fruktmos og saft og hadde i isbitformer i fryseren. Tilsatte en isbit med frukt når grøten var ferdig for å avkjøle den raskere og få c-vitaminer (øker jernopptaket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...