Gå til innhold

Ble så forbannet på mannen i går fordi han ødela en dag vi alle hadde fri og skulle kose oss, og

Anbefalte innlegg

i samme slengen hev jeg ut klokka hans av soveromsvinduet og nå finner han den ikke igjen:( Han påstår også at jeg må erstatte den, det er en Tag Heuer som han har fått i presang av arbeidsgiveren.

Sikkert noen som har funnet den så tviler på at vi får den tilbake:(

Hadde dere erstattet den om det var deres mann som ødela en fridag?

Fortsetter under...

ehm...veldig merkelig..... oppfører mennesker seg sånn i et samliv?? merkelig merkelig..

selvsagt erstatter du den. Du har jo dummet deg, BIG TIME!!

merkelig merkelig...

Det er stor forskjell på å spolere EN fridag og kaste en Tag Heuer klokke. De klokkene er ikke billige.

Hadde vært veldig ydmyk hadde jeg vært deg.

Vil si at fritid og tid sammen er langt viktigere og langt mer verdifullt enn en klokke.

Dere burde begge legge dere flate, unnskylde, gjøre bot og love bedring

Annonse

Du har tydeligvis dårlig impulskontroll når du, som et voksent menneske, kaster dyre gjenstander ut vinduet. Det er faktisk ikke helt normalt, jeg ville gått i meg selv og spurt hvordan jeg kan komme ut av et sånt umodent mønster. Kanskje du trenger hjelp? Og jeg kan også bli sint på mannen min altså, men jeg ødelegger/ kaster da ikke tingene hans av den grunn.

Og ja, selvfølgelig skal du erstatte klokka.

gud hjelpe meg som jeg ser ned på mennesker med barn som oppfører seg som dramatiske tenåringer. Voks opp HI! Selvsagt skal du erstatte klokken hans, er du ikke helt i vater som hiver klokken hans ut av vinduet??

så glad mannen og jeg er helt vanlige,normale oppegående mennesker/foreldre som elsker hverandre og barna.

For her i dib-verden er det veldig mye rart,ja..

Hadde jeg kastet mannens dyre klokke ut av vinduet og den ble stjålet hadde jeg fortet meg ned til butikken for å kjøpe en ny gitt, da hadde jeg vært FLAU!

Mannen min har også en sånn klokke, og den kostet 21.000 kroner! Det er det eneste "smykket" mannen min har og han er kjempeglad i den klokken, uansett hva han måtte ha gjort så kaster man ikke verdigjenstander ut av vinduet.

Kanskje du trenger noen gode råd når det gjelder sinnemestring og impulskontroll? Jeg kan bli sinna på mannen min jeg også, men jeg reagerer ikke med raserianfall som en 3-4 åring ville gjort, hvorfor gjør du det?

Jeg vil også gjerne kunne være litt urimelig og sur av og til også, sånn at mannen blir irritert på meg, uten at jeg skal være redd for at han skal kaste diamantringen min ut av vinduet eller klippe istykker bunaden min.

Du høres helt urimelig ut og selvsagt kjøper du ny klokke!

Den bør du erstatte for han. Bor dere sentralt så er den sikkert stjelt.

Var du i ferd med å tape med argumenter siden du måtte ty til å kaste noe? Det var kanskje ikke han som hadde feil i går?

Mannen ødela en dag som dere skulle kose dere. Var det DINE planer og tanker om dagen han ødela, eller var det DERES felles planer? Var det noe som var utenfor hans kontroll, eller med vond vilje? Var det noe viktig som gikk i vasken, eller en rusletur med matpakke og pledd?

UANSETT - så tror jeg du har sett for mye på amerikanske såpeoperaer, for man kaster ikke andres ting ut av vinduer bare fordi dagen ikke blir som man ønsker seg. Det kommer andre fridager, f. eks nå på søndag...Selvfølgelig skal du erstatte klokka hans. Det er DU som valgte å kaste den, da er det ditt ansvar å erstatte den. Eller tenker du "det var han som fikk meg til å gjøre det, så det er hans skyld."? I så fall har du enda mere modning foran deg...

Annonse

herrefred, her skal du få et godt råd jente: Det at DU blir sint, er DITT problem, ikke alle andres. At DU er sint skal ikke gå utover andre.

Du får ordne med ny klokke til ham på en eller annen måte, spar opp hvis du ike har råd til det med en gang, og si unnskyld for din barnslige oppførsel og bli enige om at slik skal dere ikkeoppføre dere.

Voksne mennesker som oppfører seg slik, blir paff jeg!

Ja, huff jeg angrer på at jeg kastet ut klokken av vinduet, langt mer på hvor mye den koster for det var jeg ikke klar over:( Men han ødela som sagt hele gårdagen slik at jeg og ungene dro på restaurant og koste oss mens han var hjemme og surna:(

Han var så sur at i går ble det bare pizza grandiosa på han, mens jeg og ungene koste oss med deilig god mat.

Sa til han i går etter at ungene var lagt at han kunne begynt dagen på en bedre måte fordi det går ut over både meg og barna.

HI

Kan du ikke fortelle hva mannen din gjorde da for noe galt, som ødela fridagen deres? Vanskelig å bedømme reaksjonen din når vi ikke vet hva han har gjort?

Ødela han fridagen ved å oppdage sent at han måtte jobbe overtid, slik at dere måtte avlyse planene for dagen? I så fall fortjener han ikke at du hiver klokka hans ut av vinduet, og du kan finne en urmaker fort som svint.

Ødela han fridagen ved å komme hjem dritings klokka ni om morgenen, rope "kona mi er ei hore" fra balkongen i ett sett fram til klokka elleve, for så å henge naboens katt i flaggstanga? I så fall kan du glemme alt som heter dårlig samvittighet.

Vi skulle dra på tur hele familien også var den mellomste dratt ut og vi visste ikke helt hvor ungen var blitt av, så da gikk jeg rundt omkring i nabolaget og forsøkte og lete, mens jeg ba mannen om og kjøre rundt slik at vi fant guttungen. Etter en 10 minutters kjøring blir mannen forbanna og sier at han orker ikke dra noe sted, han parkerer bilen midt i gata her vi bor og lar tenningen stå i bilen.

Men det som fikk meg til og bli lynforbanna, er at han mente at vi skulle bare kjøre fra 8 åringen så fikk han en lærepenge, men det nektet jeg for vi skulle jo være borte fra i 11 tiden til 18 om ettermiddagen og jeg synes det er galskap og la en på 8 være alene ute så lenge uten og evnt ha snakket med foreldrene til noen slik at de kunne følge litt med han.

Hva om det hadde skjedd en ulykke og vi bare dro vekk??

Han ble sur på 8-åringen, du ble sur på ham. Dette er ingen grunn til at hele dagen skulle bli ødelagt, og du har antakelig like mye skyld som ham.

Erstatt klokka hans og lag ham god middag i kveld som kompensasjon for den barnslige Grandiosa-protesten i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...