Gå til innhold

Leggemønster hos de små

Anbefalte innlegg

Jeg har nå ei lita jente på 6 dager:)*stolt mamma*

men jeg "sliter" litt med å få henne til å sove om kvelden...Dette er mitt første barn,er alene og føler at jeg gjør feil:(

Er det noen der ute som har gode råd,tips??

Da ville jeg blitt veldig glad og takknemlig:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143292588-leggem%C3%B8nster-hos-de-sm%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke stress! Det er ingen regler når de er så små. De følger sin egen rytme. Her gikk det i pupp hver 2. time døgnet rundt helt til han plutselig begynte å sove 4 timer i strekk på kvelden. Jeg fikk jo helt noia. Måtte sjekke ham hvert minutt for å se om han levde ;-) Da han var 2 mnd begynte han "å legge seg for kvelden" kl 1900. Helt av seg selv. Da sov han i omtrent 5 timer. Så var det pupp hver 2. time igjen.

Han er nå 2 år og er en drøm å legge.

Ikke tenk på rutiner og at "det er så viktig å etablere rutiner"! Det kommer av seg selv! Alle barn er forskjellige og du er mamma'n!

Ikke tenk på rutiner enda! :) dattern min sovna gjerne ikke før mærmere 01 på natta hun den første mnd! :)De har jo sin egen rutine fra magen, så bare la henne styre døgnet selv enda! :) Det ordner seg etterhvert! :) Tror ikke dattern min fikk skikkelig system før hun nærma seg 2.5 mnd ihvertfall jeg :)

Rutinene kommer etterhvert som andre her også sier. Det jeg kan anbefale å prøve å begynne med er å la babyen sovne for seg selv og ikke alltid til puppen eller på fanget. Men ikke lag det til noe stress :) Babyen er jo bare 6 dager så kos deg med den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...