Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner har ei lita snuppe på 3 mnder.

Denne babyen nekter plent å ligge på magen. Hun hyler og bærer seg og blir stiv som en stokk av sinne når hun må ligge den veien.

Hun løfter hodet sitt selv,men ikke så veldig høyt enda.

Men mitt spm er: noen med erfaring på dette området?

Hva gjorde dere for å få babyen til å like å ligge sånn?

Noe man bør stresse med,eller kommer det av seg selv etterhvert?

Jeg har tenkt tanker som låsninger eller lignede?

Noen som deler mine tanker her inne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min likte heller ikke å ligge på magen rundt 3mnds alder. Nå er han 4 mnd og trives ganske bra med å ligge på magen. Det jeg har gjort er å ikke la han ligge lengre enn han selv orket, jeg har ligget på golvet sammen med han og brukt rangler og regler for å distrahere han når han har begynt å surve. Etter hvert har jeg latt han surve litt lengre før jeg har tatt han opp eller snudd han.

Det viktigste tror jeg er å legge barnet på magen når h*n er mett og uthvilt. Da er tålmodigheten lengst =) Også er det bare å fortsette med korte intervaller. Men om det fortsetter med "magevegring" ville jeg nok tatt det opp med helsestasjonen.

Skrevet

For oss funket det å rulle sammen et lite pledd slik at babyen kom høyere opp. Samlet hendene hennes oppå dette og satte et speil eller la med selv ned forran. Da kunne hun plutselig ligge noen minuetter. Etter mange slike minutter pr dag kunne vi fjerne pleddet etter ca en uke.

Skrevet

Jeg hadde så definitivt tatt henne med til en manuellterapeut for å sjekke eventuelle låsninger, siden det uansett er gratis og såpass sterk motvilje mot å ligge på magen er et typisk tegn!

KISS II barn har også en utpreget intoleranse mot å ligge på magen. De protesterer vilt og klarer ikke å finne støtte og balanse i mageleie. Konsekvensene kan være at de ikke kommer inn i krabbestillingen og hopper over krabbestadiet og blir rompeakere. Vi mener at krabbing er en viktig milepæl i et barns utvikling.

Det er også observert en økt tendens til såkalt 3-måneders-kolikk, økt gulping og sikling og senere forsinkelser i språkutviklingen.

Her finner man man.ter ulike steder i Norge;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

Kanskje prøve å legge henne på tvers over fanget til mor. Da faller ikke nesen i gulvet så fort, men hun får likevel trent litt. Eller maven på låret til mor og rompe + bein på sofaen ved siden. Kan hjelpe på motivasjonen hvis det er det som er problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...