Gå til innhold

Noen her som har blitt gravide mens dere ammet?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent på noe slags murringer siste par ukene... akkurat slik det var forrige gang jeg var gravid,, men jeg ammer og er innenfor de "kriteriene" for at amming holder som prevensjon (jeg vet at det er en risiko, men sjansen er liten)..... vi har jo ikke hatt sex på år og dag, men plutselig skjedde det.. jeg har ikke noe imot å bli gravid igjen nå...

men for dere som ble gravide og ammet... hvor ofte ammet dere, og hvor gammel var babyen, hadde dere fått tilbake mensen? og hva slags symptomer kom først?

jeg har tatt test som var neg.. men aner jo ikke når den ville slått ut, er nok litt tidlig uansett.. men jeg har jo ikke mensen, så vanskelig å si.

Fortsetter under...

jeg fullamma til seksmåneder. Jeg supplerte verken med vann eller mme. Ikke pumpa jeg meg heller, jeg bare amma. Jeg fikk mensen igjen etter tre måneder. Så jeg må jo ha hatt en eggløsning. Hadde ikke sex, så graviditet var for meg uaktuelt, men hadde jeg hatt en mann iå ha sex med, så hadde vel graviditet vært en mulighet.

Jeg ble veldig forbausa, da jeg fikk mensen, hadde nok trodd det skulle ta bort i mot et år før det skjedde.

Annonse

Jeg fikk mensen etter seks mndr. Hadde fullammet stort sett hele tiden. Ble gravid da lillegutt var 8 mndr, men fullammet ikke på det tidspunktet. Nå endte den graviditeten dessverre med en MA, men det betyr jo ingenting i denne sammenhengen.

Det advares jo mot at fullamming ikke er et godt nok prevensjonsmiddel, så det kan jo hende du er gravid.

Lykke til med testing og baby'n din :)

Jeg ble gravid 11 mnd etter fødselen, ammet to-tre ganger i døgnet og hadde ikke fått tilbake mensen. Vi var egentlig i en diskusjonsperiode, skal-skal ikke prøve på en til så mannen hoppet av i svingen, vips var jeg gravid ;)

Mine tegn på graviditet da var trøtthet, småkvalme osv.

Men bare for å ha sagt det, jeg har trodd jeg har vært gravid maaaaange ganger i mine ammeperioder, før mensen har vært tilbake. Det er mye hormonelt som skjer i kroppen så jeg har vært kvalm, uvel, svimmel, trøtt, hatt murringer i underlivet osv, så jeg har tenkt at enten er jeg gravid eller så er mensen rett rundt hjørnet, men ingen av delene har slått til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...