Gå til innhold

Tryggt å fly med små fly ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, at du tør! Blir kvalm bare ved tanken....

Fløy en 20-minutters tur en gang med et av de små flyene til Widerøe, og det var helt jævlig, jeg trodde jeg skulle begynne å grine da jeg så flyet. Hadde det ikke vært for at jeg reiste alene sammen med sønnen min på 8 år, som jeg ikke ville uroe, så hadde jeg avlyst turen, det er helt sikkert.

Men har hørt at Widerøe aldri har hatt ulykker med de flyene.

Annonse

Utrolig at widerøes småfly ikke har hatt mange ulykker, eller noen ulykker. Jeg har reist en halvtimes tur en vei veldig ofte, og de turene er de absolutt verste. Jeg klamrer meg fast i setet og strammer setebeltet godt, i håp om at jeg ikke hopper helt opp til taket... De to siste gangene hadde jeg en bitteliten baby med, heldigvis sov hun hele turen.

Da må du ha flydd i Nord norge ? :) hehe.. Widerøe sine fly er jo skapt og designet for "tøffere" klima, disse tåler litt mer vind osv enn større fly og siden de flyr lavere går de ikke over skyene og ofte er det mer turbelens når du flyr lavere, vil jeg tro da! Har selv vært med i cockpiten under landinger i utrolig dårlig vær osv.. Utrolig hvor lite man merker av dårlig vær når man sitter i cockpiten, men sitter man bak kan det føles mer enn hva det egentlig er ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...