Gå til innhold

Er du en av de mamma'ene som setter fra deg barnevogn med sovende baby utenfor kafèen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei hadde aldri turt d! eneste grunne til at han står ute når vi er hjemme, er siden jeg kan sette han på altanen å se vogna gjennom stue vinduene.

men hadde aldri sotte han ute alene på en fremmed plass!

Annonse

Har sett dette mange ganger her i Oslo, og ofte lurt på hvordan de tør! Det virker fristende å kunne sitte inne i en kafe og drikke litt kaffe mens barnet sover, men tanken på at noen bare kan ta bort bremsa og gå bort med vogna før jeg når å reagere er mindre fristende. Da venter jeg heller i en benk utenfor til babyen våkner!

Men i hjembygda mi (2000 innbyggere og alle-kjenner-alle) har vi en kafe med vindussitteplasser. Der er det god plass å sette vogna, og det gjør jeg gjerne om jeg er på kafe der, som egentlig er ytterst sjelden... Fortsatt kan noen komme å ta vogna, men ettersom de fleste kjenner hverandre tror jeg ikke de ville kommet like langt med vogna..

Kunne aldri falt meg inn, med mindre det kun er et tynt gjerde/sperre som skiller oss. Jeg setter alltid vogna i hagen, aldri foran inngangsdøra. Må ha full oversikt over den til enhver tid!

Hva når babyen begynner å skrike?

Mor på på toalettet?

Snur seg vekk tre sekund for å finne noe å veska feks, poff der var vogna vekke. Hvem som helst kan jo ta den med seg.

Nei, det hadde jeg aldri turt! Da får man heller la være å gå på kafè.

jeg har ei venninne som bor i oslo. Mannen hennes var ute og trillet babyen, da han måtte så veldig tisse. Han løtet babyen ut av vogna (Takk gud for det) og gikk innover i et kratt for å tisse. Da han kom ut igjen var vogna stjålet. TENK om babyen hadde ligget oppi!!!!

Jeg har aldri gjort det selv men synes ærlig talt det kommer an på hvor man bor. I en liten bygd ett elller annet sted, der moren sitter ved vinduet og har babyalarm ser jeg virkekelig ikke problemet. Midt i Oslo, aldri..

Annonse

Så lenge man ser vogna: Helt greit.

Og til dere som tenker på å "demonstrere" hvor "farlig" dette er for noen som er inne på en cafe; Syke, syke mennesker... Har dere et så stort behov for å måtte "ha rett" at dere overser både at dere med vilje påfører noen vondt og i tillegg risikerer politianmeldelse for det?

Ja!

Det er jo vindu på kafeer, og de aller fleste kafeer kan man ikke ha med seg vogn inn pga brannsikkerhet, så ja, om barnet sover og er ferdig med å bruke bag-delen (som kan løftes av og taes med inn), ja da sover babyen ute. Men sitter aldri sånn at jeg ikke kan se vogna.

Det er vanlig her i Oslo feks på Grunerløkka, og er god kultur på at man ragerer om en fremmed skulle ta vogna..

Men når det er fint vær, sitter man jo ute, så da har man ikke det problemet...

Har dere noen gang hørt om at babyer har blitt stjålet i et slik situasjon? Med unntak av Madeleine i Portugal, kan ikke jeg komme på noen episoder ihvertfall... Og det er jo ikke slik at mor sitter inne og slurper i seg latte uten å følge med.. Man sitter gjerne rett innenfor vinduet og har et øye med vogna.

Ja det gjør jeg om det ikke er plass inne, men så bor jeg ikke i en stor by. Men da ser jeg vogna fra vinduet, og har selvfølgelig babysitter på. Forlater jeg plassen min (kjøpe kaffe eller gå på do) så følger venninnene mine med. Triller dobbelvogn så er ikke alle kafeene som har plass til meg/oss inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...