♥ Notie♥ Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 For to uker siden ble jeg mamma til jente nummer to! Hun var 3,6 kilo og 50 cm og helt perfekt:) Rundt halv tolv på formiddagen dagen før temin begynte jeg å kjenne svake tak i magen, men det hadde jeg kjent ofte de siste ukene så jeg reagerte ikke på det. I tolvtiden begynte jeg å se på klokka og konstaterte fort at disse takene kom ca annethvert minutt. Det var fremdeles ikke så voldsomt vondt, men jeg ringte mannen på jobb og ba ham ordne seg backup i tilfelle jeg måtte be ham om å komme. Fem minutter senere måtte jeg ringe tilbake og be ham komme med en gang, da hadde det tatt seg bra opp i styrke. Jeg kjente godt på kroppen at dette kom til å gå fortere enn forventet, men "fornuften" sa meg at det uansett kom til å ta tid, forrige fødsel tok tolv timer, så jeg ringte rolig føden, fortalte om mine rier med to minutter i mellom og avtalte å komme inn og ta en sjekk. Så gikk jeg i dusjen, husker vagt at jeg barberte leggene i mellom reiene, men jeg knapt kunne stå når de satte i.. snakk om å ta det litt for mye med ro! Barnevakten ankom i taxi og vi tok taxien videre til sykehuset. Vi kom dit fem over ett og jeg ble undersøkt - 9,5 cm åpning! Først da skjønte jeg hvor dårlig tid vi hadde hatt. Vi fikk en fødestue og jeg pustet meg gjennom ti minutter til med konstante rier og så gikk vannet. Fem pressrier senere var jenta ute! Det hele var kjempeintenst og veldig smertefullt, men allikevel helt fantastisk, et skikkelig adrenalinkick! Jeg fikk en liten rift og noen få sting, men det kjennes og ser helt fint ut allerede nå. En drømmefødsel! Lykke til alle dere som går og venter, jeg sender det fødestøvet jeg ikke rakk å bruke opp selv til dere;)
jul_kit89 Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 gratulerer med en prinsesse:) så kjekt å høre om en så flott fødsel:) er førstegangs og er lett å kun høre om tunge fødsler...men jeg gleder meg masse til prinsen kommer her, får ta det som det kommer:)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Så flott! Hvor lang tid tok fødselen til sammen? Jeg fødte også etter ca 12-13 timer med rier sist, og nå bor vi et stykke lengre unna sykehuset. Jeg er også sånn som tar ting med ro, men er også litt redd for å ta ting FOR med ro så vi ikke rekker sykehuset. Sambo må jo også kanskje kjøre hjem fra jobb først og det tar jo kjapt 30 min...
♥ Notie♥ Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2011 Det tok nøyaktig to timer fra jeg kjente den første antydningen til smerter til hun var ute, bare 35 minutter fra vi kom på sykehuset! Vi har ingen kjappe fødsler i familien, så jeg var absolutt ikke forberedt på en så effektiv fødsel. Håper det går fint for dere begge, masse lykke til!
2små,rosa&blå Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Så flott fødsel du fikk! Jeg satser på det samme (-; Takk for at du ville dele fødselshistorien din og gratulerer så mye med gullet!
mase Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 6 uker unna termin - og velger å kun lese positive fødselshistorier ) Tusen takk for at du delte din med oss, godt å lese at det faktisk går veldig fint for veldig mange også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå