Gå til innhold

Har funnet ett hus vi liker,men det er i feil skolekrets..

Anbefalte innlegg

Har 2 barn,hvor den eldste går i 1. klasse..

Driver og leter etter ett nytt hus,og vi har vært på noen visninger...,men nå har det kommet ett hus,omtrent akkurat slik planløsning,hage,tomt mm,til salgs..

Men det er jo i feil skolekrets (samme kommune),og eldste våres har ikke lyst til å bytte skole..

Har kjempe lyst til å se på det huset i helgen,da det er visning der,men både jeg og mannen kjenner det litt på kroppen att det ligger i feil skolekrets..

Aner virkelig ikke hva vi vil nå.. hvertfall siden han eldste ikke vil bytte,men samtidig så er det ikke han som bestemmer..

Noen som har flyttet hvor barnet har måttet bytte skole?

Hvordan har det gått?

Fortsetter under...

Vi flyttet da jeg gikk i 2. klasse, og jeg ville selvsagt ikke flytte. Men, jeg måtte jo. Gruet meg helt fra den dagen jeg fikk vite at vi skulle flytte, men helt uten grunn. Den nye klassen tok i mot meg med åpne armer. Tror det er lettere for barnet å flytte jo yngre det er.

Han har ikke sosiale problemer.

Den skolen han går på nå,det er en liten skole,mens den som han evt vil begynne på,det er en storskole.

Han "kjenner" flere fra fotballen der,samtidig så er det to gutter som bor like ved huset som han vil gå i klasse med,også to jenter.

Hun ene jenta er dattera til ett vennepar av oss..

Syntes dette er så vanskelig jeg..

Vi flyttet etter 1. kl - og sønnen min måtte begynne på nytt i 2. kl. Dette gikk seg til- og han gikk der i 2. og 3. kl. Vi trivdes ikke så godt i det nabolaget, så vi tok valget om å flytte ut på landet fra Oslo, og fant ut at det var lurt å gjøre det før flere av barna våre skulle starte på skolen. Og mens han eldste fortsatt var så ung at han kunne gro nye røtter. Dette har gått kjempefint, og alle trives godt her. Barn har en helt usannsynlig god tilpasningsevne. Jeg flyttet også når jeg gikk på barneskolen, og det gikk også kjempefint!

Annonse

Datteren min måtte bytte ifjor, da hun skulle begynne i andre..hun hadde ikke lyst hun heller, men det har gått kjempebra, og hun har sklidd rett inn..men sier av og til at hun savner gamleskolen da, men bare i bisetninger i forbindelse med at vi kjører forbi den eller noe.. det går nok bra og bytte, selv om det krever litt omstilling til å begynne med:)

MÅ dere flytte på dette tidspunktet? Kan hende det ville vært lurt av dere å heller vente til et passende hus dukker opp i den nåværende skolekretsen.

Barn er intuitive og spontane, de klarer sjelden å se det store bildet. Spør han hva han liker med stedet dere bor på. Kanskje tror han at han må flytte fra alle tingene sine hvis dere kjøper nytt hus? En slik forestilling kan være nok til at han ikke vil.

En kompis av han har flyttet,og da ble det tatt opp om hva kompisen skule gjøre med lekene sine,hvem som skulle få det og slik,og vi pratet sammen om det.

Han forstår (virker det som ) att vi tar med alt,men att selve huset her står igjen..

Vi har hele tiden fulgt med på husene i kretsen her,og er egenlig det vi er på utgikk etter,men så kom jo dette huset her da..

En kompis av han har flyttet,og da ble det tatt opp om hva kompisen skule gjøre med lekene sine,hvem som skulle få det og slik,og vi pratet sammen om det.

Han forstår (virker det som ) att vi tar med alt,men att selve huset her står igjen..

Vi har hele tiden fulgt med på husene i kretsen her,og er egenlig det vi er på utgikk etter,men så kom jo dette huset her da..

Jeg tror nok det er vesentlig hvordan flyttingen blir fremstilt av foreldrene og hvordan gutten fungerer sosialt. Hvis han lett får venner og ikke er vâr for forandringer, tror jeg det går veldig bra. Dere kan bruke sommeren på å bli bedre kjent med noen som bor i samme område dere (evt) flytter til, lage hagefest mm. Tenker det ordner seg.

Lykke til med husbytte!!

han liker nye mennesker. (unger)

Viser dem interesse,og han oppsøker dem..

Ellers er han vel som en helt vanlig gutt på 6 1/2 år..

Skal tenke en dag til på det,men er riktig som du sier,er hvordan vi fremstiller det..

Har tenkt mye på det,og vi vil oppsøke de andre barna som han evt vil komme i klasse med..

På fotballen,så er det 7 stk som går på den storskolen også,også er det bare to som ikke går der. (min sønn og hans kompis),innviterer gjerne hele laget noen ganger i sommer :)

Annonse

Nei,skal ikke det..

Jeg vil også tro det vil gå bra,for jeg vet med meg selv att jeg skal gjøre alt,oppsøke de andre ungene som bor rett ved siden av også.

Men mannen min (pappaen) sier han ikke har så lyst pga eldste,hadde det bare vært oss to,så hadde det ikke gjort noenting,sier han..

Nei,må bare rett og slett prate litt mere om det,så får vi se hvor det bærer hen.

Og vi MÅ ikke flytte,var bare huset som interesserte oss,siden det er ett slik hus vi har lyst på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...