Gå til innhold

Brent meg!!Hva hjelper??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitter med hånden nedi en bolle med vann,litt lunkent..Er vel 15-20min siden det skjedde.Om jeg tar hånden opp er detså vondt at jeg gråter og nesten skriker;-/

Er en blemme langs nesten hele pekefinger...Så jeg kan bli sittende slik enstund?...

Annonse

Bli sittende med hånda i vann til det ikke gjør vondt å ha den ute. Jeg brant meg kraftig i vinter, og ble sittende med hånda i vann i nesten 4 timer. Da gjorde det ikke lenger vondt å ta den ut. Blemmene hadde da begynt å trekke seg tilbake, og det så mindre hissig ut. Klinte så på aloe vera i et par dager, og det grodde uten arr.

Så bli sittende!

Har du en flanellklut? Dynk denne i iskaldt vann og surr rundt der du har brent deg. Den holder seg både kald og fuktig en stund, når den begynner å bli varm (pga kroppsvarmen din) så er det bare å ta den under kaldt vann og surr den rundt på nytt.

Dette trikset funker på meg hver gang jeg brenner meg under matlaginga f.eks. Smerten går da fort over.

Har vært instruktør på førstehjelpskurs. Det vi da anbefalte var iskaldt vann i 5 minutter, deretter temperert vann for å holde smerten borte.

Det 20:28 skrev, har jeg prøvd selv, og har funket kjempefint, når det begynte å gjøre vondt igjen, fuktet jeg bare fillen i springen igjen.

Aloe vera skal også være ok, finnes aloe vera i noe som heter waterjel, og som er til bruk på forbrente steder, skal være smertelindrende.

God bedring! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...