Gå til innhold

Når vi snakker om maxtid i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Hva feiler det de mødrene som frivellig har barna i barnehagen i 8-9 timer hver dag. Da tenker jeg på de som er hjemme med baby eller jobber korte dager.

Kan dere fortelle meg hvordan dere har samvittighet til å sett barna Så lenge i barnehagen når dere egentlig ikke har behov. Sykt at dere klarer å sitte hjemme å slappe av mens ungene har så lange dager.

Nå snakker jeg ikke om dere som jobber 8 timersdager altså.

Fortsetter under...

Det klarer jeg helt fint siden jeg har kronisk sykdom og trenger litt tid alene etter jobb og før jeg henter ungene.

Jeg trappet ned jobb nettopp på grunn av dette og er i mye bedre form nå enn tidligere.

Vi betaler fulltid i bhg og forventer at de gjør jobben sin i stede for å gruble over hvorfor vi bruker en plass vi betaler for.

Hvorfor er det bare mor det er feil med? Er det ikke like feil av far?

(og nei, jeg har ikke barn i barnehage og følte meg ikke truffet, men syns det er rart at mor får kjeft når barnet er i barnehage når hun er hjemme, men far kan være arbeidsledig på tredje året uten at noen plukker på at barnet er i barnehage)

Gud, nå kommer det nok et hjernedødt innlegg fra en tosk som tror hun sitter på fasiten for hva som er best for andre familier. I tillegg forsøker den slemme personen å gi mødre som velger annerledes dårlig samvittighet. Skam deg.

- fødselsdepresjoner

- sykdom

- sosiale problemer

- psykisk sykdom

- mangel på energi

- svært krevende baby

- mange andre årsaker

Annonse

Jeg tror virkelig ikke det er mange som har barna 8-9 timer i barnehagen uten noe som helst grunn...

Men hva som er "god nok" grunn vil jo variere fra person til person :-)

Men tror du barn med foreldre som kunne tatt dem hjem etter 6 timer, lider mer enn barna som må være der 8 timer pga foreldrenes arbeidssituasjon? Lite sannsynlig

Du får trøste deg med at de få barna det gjelder (som har foreldre som rett og slett bare ikke gidder å ha dem hjemme mer enn strengt tatt nødvendig) sannsynligvis har det bedre i barnehage enn de hadde hatt hjemme med uinterresserte foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...