Gå til innhold

Oi så stor du er da!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det har jeg fått høre i alle mine svangerskap tidligere. eller, i begge to. men nå er jeg 2 0uker på veg og folk mener jeg er liten enda! ser at magen har en annen form denne gangen enn med jentene, men jeg var virkelig svær når jeg gikk med dem =)

Dette er ikke frekt ment, men noen forklare meg hva som er så fornærmende med at folk synes man har stor mage når man er gravid? Er ikke det omtrent den eneste per ioden i livet hvor det er forventet og lov å være stor? Hva er problemet? Joda, det er ganske spesielt at folk synes det er greit å kommentere andres størrelse, men hva er problemet? Det kan ikke komme som en overraskelse at dere blir større i løpet av svangerskapet?

Annonse

Når jeg var gravid sist møtte jeg på en bekjent. Hun lurte på hvor langt jeg var på vei. Svarte glad 100 dager til termin i dag....hvor hun svarer sjokkert; "herregud, skal du ha tvillinger"....

Møtte på samme dama dagen før jeg fødte, og hun pratet kun om hvor liten jeg var. (og ja, jeg voks en god del på slutten...)

hehe, ingen var større enn meg når jeg gikk gravid :P Jeg bærte KUN en, men ble større rundt enn jeg var høy ;) Legen målte meg når jeg ble lagt inn før fødsel, for han syntes jeg var gedigen, og joda, jeg var 2 cm større rundt magen enn jeg var høy, slå den du!

Og da trenger jeg ikke å nevne at jeg ble kommentert mye, men jeg bare gliste, for jeg visste jo at jeg var svær som en flodhest ;)

Har det virkelig noe å si om du er stor som gravid da? Jeg var ganske stor, da jeg var 21 uker på vei. Hadde større mage, enn en beskjent av meg som var like langt på vei, men som bar tvillinger. Men plutselig så stoppet magen og vokse, og jeg fikk en bitteliten mage. Jordmora tippa på siste kontroll, at ungen var 3400 g, men ut kom ei stor jente på nesten 4000 g!

Jeg synes virkelig det er barnslig å bli fornærma for slike kommentarer når man er gravid.

Hørte det samme, og jeg var diger. Så ut som jeg var ferdig i uke 22..tvillinger og to morkaker og ødemer herfra til månen can do that to you.

Jeg blir fornærmet når folk sier at jeg ser ut som at jeg går med tvillinger eller at det ser ut som at jeg er klar til å føde når jeg enda har 14 uker igjen til termin... Også sier de at de var aaaaldri så svære selv etc etc. Det er jo bare kvinner som sier slikt, menn er jo mye hyggeligere. ;) merkelig. Selv er jeg alltid påpasselig med å bare si hvor flotte gravide ser ut og nevner virkelig aldri at de er digre eller lignende. Fysj for en uting det er. Greit nok at gravide skal vokse noe i mageregionen som gravid ja, men så er man jo samtidig bevisst på at det man legger på seg også skal bort etterpå......

jeg personlig blir lett fornærma over slikt, fordi for meg er det ensbetydende med at jeg ikke ser bra ut. hvem vil ikke bare ha en nett liten mage som gravid og alle klærne sitter og ser bra ut.. jeg blir veldig stor og går rundt og føler meg som en oppblåst elefant.. er ikke så kult at alle skal bekrefte det da synes jeg. derfor er jeg påpasselig på å si, jøss så fin mage du har i stede til gravide jeg møter. føler meg ikke barnslig for det, det har jo noe med følelsen det skaper i deg når du får høre det som gjør at en blir fornærmet.

Annonse

Så man er barnslig hvis man blir fornærma over at noen tror du skal føde 20 uker før du egentlig skal? Har det slik selv jeg, og er bare 21 uker . Er ikke koselig å høre at "Du er jo større enn de som har termin om en mnd!" "Er du sikker på at det ikke er fler ini der?"

Vettu, da får jeg bare være barnslig, syns det er helt tilbakestående å si noe sånt til noen man vet er sårbar og hormonell i utgangspunktet!

Koselig å høre at man har fin gravidmage, ja! Men ikke at man er stooor...

Hjelper ikke veldig på selvfølelsen når man føler seg svær som et fjell, du!

Ja, det er barnslig. En ting er ikke å like kommentaren, men å bli snurt og fornærmet er bare for dumt. Det skulle ikke vært lov å være så latterlig forfengelig. Dere bærer på et barn! Et nytt liv!Også er dere fokusert på at utseendet deres endrer seg. Gud hjelpe meg.

Ja, riktig, vi bærer et barn, vi har god grunn til å ha stor mage, hva gir så andre rett til å kommentere på hvor stor vi er, at vi er unaturlig store etc etc. Er det da VI som får disse kommentarene men alikevel klarer å smile og le av det (men som blir såra uten å vise det) som gjør noe feil? Ærlig talt, jeg syns det er utrolig at det skal være så okey å kommentere på gravide slik. Har vi liksom ikke nok med å gå med bekkenplager og alt annet av svangerskapsplager enn at alle skal minne oss på om at vi er i vekst i tillegg? Nei, jeg syns ikke jeg er barnslig selv om at jeg blir lei meg av alle kommentarene. Kommentarer om magen er hyggelig det, men når alt fokuset er på at jeg er såååå diger som et fjell og lignende (jeg føler meg jo ikke så svær engang egentlig, men tenker jo veldig på det etter slike kommentarer) Er det ikke menneskelig å ønske hyggelige kommentarer om kroppen sin selv om man har et barn inni seg? Jeg vil ihvertfall se best mulig ut med den kroppen jeg har og ønsker jo at folk skal synes jeg ser bra ut som gravid...ikke bare DIIIIGER!

Jeg må jo si at jeg selfølgelig ikke får bare negative kommentarer, men også mange hyggelige da, men jeg syns bare det er så unødvendig å si slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...