Gå til innhold

Krever dere/forventer dere at foreldre/svigerforeldre skal sponse dere med ting til babyen/barna?

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigerinne som ikke nøler et sekund med å kreve både det ene og det andre av besteforeldrene til ungene. "Nå trenger X ny sykkel", kan dere bidra denne gangen, siden X og X (de andre besteforeldrene) spleiset på lekestue??

Synes det er veldig rart..og fryktelig frekt. Jeg har aldri spurt foreldrene mine om de kan kjøpe noe til barna. Det gjør de av eget ønske i såfall.

ble litt paff når svigerinnen min spurte her om dagen om vi hadde bestilt vogn av besteforeldrene til den nye babyen kommer

Fortsetter under...

Ja, dette hørtes utrolig rart og litt frekt ut!

Vi forventet ingenting, men vi fikk beskjed om at vi skulle få barnevogn til første ungen og så fikk vi 3000 kr til nr to nå :)

Ellers så kjøpte de trehjulsykkel til bursdagen for de ville så gjerne gjøre det.

Vi spør ikke om noen ting og tar heller imot det vi får når de gir av eget ønske :)

hehe, nei jeg spør ikke eller krever på den måten, men forventer jo gjerne at de gjerne hjelper litt til. Mine foreldre er skilt og begge tjener bra.

Er alene og student, så økonomien er ikke akkuratt på topp!

Pappa hjelper meg mye økonomisk, får "bostøtte" på 2000 kr i mnd av ham, det har alle barna fått mens de studerer.

innimellom ringer han og sier at han overfører noen lapper. Flybilleter for meg og min sønn betaler han også, hver sommer :)

Mamma kjøper ofte litt større ting til sønnen min, som feks sykkel, dress ol.

Veldig takknemlig for den hjelpen jeg får :)

Forventer ingenting og får ingenting (ikke engang til bursdag eller til jul). Skal være så ærlig at jeg kan innrømme at det er litt sårt når barna til andre i familien og barna til venner titt og ofte får klær eller andre bidrag av sine besteforeldre, mens mitt barn aldri får noe. Men jeg har aldri forventet noe fra mine foreldre så da er fallhøyden kortere....

Vi forventer ingenting å få sponset. Vi var over 30 når vi fikk barn og tjener mer enn noen av våre foreldre, så nei, utstyr og alt ungene trenger kjøper vi selv.

En slik oppfordring fra svigerinne hadde jeg helt sikkert kommentert, syns det er utrolig frekt å kreve ting på den måten.

På ingen måte, det er vi som har valgt å sette disse barna til verden da er det vi som skal betale for dem.

Men til bursdag og jul pleier mine foreldre og kjøpe litt større ting til barna. Og da spør de meg hva de trenger. Som sykkel og ski osv.

Annonse

Nei, forventer ingenting. Mamma er alene selv, og vi tjener mer enn dobbelt av hun i måneden. Hun har ennå 2 avmine søsken boende hjemme. Svigermor har kjøpt en del, men ikke noen "store" ting, men hun er pensjonert, har kun min sambo til sønn.

Jeg verken krever eller forventer å få noen ting. Jeg ble heller overrasket når både svigermor, svigerfar og mamma og pappa tilbø seg å kjøpe vogn når vi ventet førstemann. Store flotte ting har de stort sett fått til bursdagene sine og til jul også.

Hvis jeg hadde hørt noen være så frekke som svigerinnen din, så tror jeg at jeg hadde sagt rett ut at jeg ikke hadde noen planer om å bestille noe som helst fra noen andre.

Nei, forventer ingenting. Har vært vant til at hvis det var noe jeg skulle ha,i livet måtte jeg skaffe det selv. Så ble litt paff når svigermor spurte hva i all verden de skulle kjøpe til poden som skulle komme når jeg drev og kjøpte alt selv??

Blir litt misforhold der når jeg ikke får meg til å spørre om de kan kjøpe større ting, mens de venter på at jeg skal spørre..

Dette varierer fra familie til familie. I år familie hjelper vi hverandre alle sammen, og ja vi forventer hjelp, men vi vet også at ting blir forventet av oss.

Det forplikter begge veier, og jeg synest det er greit. Vi er mer som et stort fellesskap, der vi yter etter evne og får etter behov og slik utfyller hverandre.

Hvordan din svigerinne gjør ting med sine foreldre er faktisk ikke din sak. Om det blr for mye foreldrene hennes er det eventuelt noe for din mann å ta tak i. Om foreldrene deres ikke greier å si i fra selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...