Gå til innhold

Tips til enkel og smart mat å ha med til ettåring på fly?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

All mat må ikke være forseglet nei. Så lenge det er til barn kan du ha med hva som helst virker det som. Det har i alle fall jeg kunnet gjort. Jeg ville styrt unna banan og melk siden det er kvalmetriggende matvarer.

Jeg smører på litt brødskiver og tar med en pakke med boller.

I tilleg har jeg alltid med en pakke kjeks, litt rosiner, noen druer og en sånn liten pakke med frokostblanding (du vet disse pakkene hvor du får kjøpt mange forskjellige typer i en stor pakke). Så lager jeg et lite "koldtbord" som hun kan sitte og plukke av på flyet. Bruker lang tid på å plukke og spise, og vips er flyturen over.

Det er bare flytende du ikke kan ha med gjennom kontrollen... og eventuelt hvis du kommer til et land med strenge regler på innføring av matvarer (som f.eks Australia).

I norge kan du ha med flytende om det er til barn. Jeg fikk fint med meg vann som jeg hadde kokt og avkjølt til passe temperatur på en innelandsreise. Jeg spurte når jeg sjekket inn om det var greit, og informerte bare i kontrollen hva jeg hadde i termosen. Ingen problem noen av turene. Man har lov til å ha med seg mat til turen, men overdrevent mye vil nok ikke godtaes.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...